ЛАРП

22 Юли, 2018, 23:44:51 pm
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

ЛАРП България - НОВИНИ

ЛАРП » Тъмницата » Тъмницата » Стари дискусии »Тема: Проект: Кодификация на правилата за ларп - част първа

Автор Тема: Проект: Кодификация на правилата за ларп - част първа  (Прочетена 12079 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

gadina_prokleta

  • Oпозиция
  • Публикации: 2553
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #15 -: 06 Март, 2013, 09:28:30 am »
Направих някои малки промени по общите правила с цел усъвършенстване на баланса:

1) двойна метална броня предпазва от стрелба и от оръжия за мятане.
2) магическите ефекти имат продължителност 5 минути, а не 10 (за да се избегнат някои възможности за злоупотреба и за ограничаване на тежките последици от трайните омагьосвания).
3) магията Ледена броня иска 4 енергия за базовата защита и по 1 енергия за замразяване (увеличен разход на енергия, защото дава доста солидна защита).
4) магията Каменна кожа дава защита, равностойна на лека броня, а не тежка – енергията остава същата (намалена ефективност на защитата за същия разход на енергия).
5) магиите от дадена школа могат да бъдат разваляни от магьосници от същата и от противоположната школа - напр. огнен магьосник може да развали замразяване (за фентъзи реализъм и за ограничаване на тежките последици от трайните омагьосвания).

Промените все още не са отразени във файла.
       

Христоз

  • Елфически двор
  • *
  • Публикации: 836
  • Liked: 92
    • Профил
    • http://medievalisticals.wordpress.com
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #16 -: 06 Март, 2013, 11:02:43 am »
А може ли да вдигнем цената в енергия на огнените магии и на проклятието ...
Цитат на:  Shamancho
п.п. Не, не е вярно. Не, не се е случило така. И не, от "дискавъри" нищо не разбират.

http://medievalisticals.wordpress.com

gadina_prokleta

  • Oпозиция
  • Публикации: 2553
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #17 -: 06 Март, 2013, 11:27:27 am »
Мислих го, но ми се струва, че това би направило прекалено неизгодно използването им.
Все пак един удар с пламък вярно че почти стопроцентово улучва, обаче не винаги убива. Проклятието пък и без това струва повече, а се доставя до целта доста по-трудно.
Не забравяй, че ледените игли и мъртвешкият сън на практика са не по-малко, а дори и повече ефективни.

Теоретично: общо взето, по-смело си позволявам да увелича разхода на енергия на една силно дефанзивна магия, защото това е в съгласие с принципа на "стъкленото оръдие": магиите са по-могъщи от обикновените методи за атака, но магьосникът е уязвим. Когато нещо премахва тази уязвимост, то трябва да му струва скъпо.
Практически: тази промяна е подбудена от емпирични данни от пловдивските тренировки - оказва се, че при новата постановка на нещата защитните магии са свръхефективни и имат нужда от това лекичко подбутване надолу.

Като цяло ще се стремя и чрез расовите/избираемите бонуси да направя скъпо и трудно разполагането на един магьосник с повече от 8 базова енергия. Доспехите ще редуцират 1/4 от базовата енергия (леки) или 1/2 от енергията (тежки).

Междувременно се колебая дали не е сега моментът да допълним системата и с последната школа, тази на Въздуха. Засега ми се струва, че имам яснота около две от трите й основни магии:
- Мълния: причинява двойна щета без раняване (-4 издр.), 2 енергия;
- Въздушен щит: отклонява от магьосника всички стрели, метателни оръжия и дистанционни магии в продължение на 5 минути, 2 енергия+1 на отклонен проектил.
Критерият за избор на такива магии са: 1) да са подходящи за ролевата обосновка на школата в съгласие с утвърдените фентъзи стереотипи, и 2) ефектите им да са уникални за системата, т.е. различни от ефектите на другите школи.
« Последна редакция: 06 Март, 2013, 11:31:41 am от gadina_prokleta »
       

Siegfried

  • Арбитър
  • ***
  • Публикации: 452
  • Liked: 295
  • За Седемте Хълма - до смърт!
    • Профил
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #18 -: 06 Март, 2013, 18:59:05 pm »
Гад, харабия ще е добре да се завиши цената на изгарянето. Изгори не убива винаги, но неутрализира в 99% от случаите. Давам следния пример - две стени от щитове и от едната се подават две пръчки и почва отзад да се крещи "Изгориизгориизгориизгориизгори..." И падат n щита. Ако мага пропусне повече от 1 изгори в тая ситуация - значи е е умствено изостанал, маговете - не се обиждайте, моля! Повечето битки по големите ларпове са точно такива и точно в тях се вижда колко е ненормална огнената школа. И така 10 щитоносеца стават безполезни. И се надяват да имат лечител в отбора си - а колко са лечителите спрямо огнените магове? И тука не върви оправданието "Те огнените магове са по на един удар в торса, правете си метателни" по две причини:
1. Аз съм първа линия в строя и да тръгна да си ровя по джобовете за метателно и да го мятам? Дори и да я направя тая глупост какъв е шанса да го уцеля, след като и той е зад стена от щитове?
2. Както знаем магьосниците са мъже в рокли. Аз хубаво ще го уцеля в торса, ама той щото видиш ли е ръкомахал и част от фустите му се качили до пъпа или пък ръкавът му му скрил ненката, като го уцеля ми вика "А, ами ти ме удари в ръката/рамото". И то това е в добрия случай - често не си броят и щета в ръката дори и викат, че съм ги уцелил в ръкава/наметалото. Не се занимавам с ЛАРП от вчера и ако някой ме пита ще застана зад думите си, че никога маг не е падал мъртъв, след като съм го уцелил с метателно в торса.

TL;DR
Огнените магове са OP и трябва да бъдат изгаряни на клада.

Цитат на: Шъшкън паша
...елф знаеш какво е, нали? Значи..магарето спрямо коня, е същото, което е елфът спрямо човека. По-дребно е, по-не го ловят болести, живее по-дълго, по- музикално е (ах, как само пее магарето...) и има дълги уши...

Бускадор

  • Administrator
  • **
  • Публикации: 1380
  • Liked: 242
  • Хайдутин на свободна практика
    • Профил
    • Ларп работи
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #19 -: 06 Март, 2013, 19:05:16 pm »
Гад, харабия ще е добре да се завиши цената на изгарянето. Изгори не убива винаги, но неутрализира в 99% от случаите. Давам следния пример - две стени от щитове и от едната се подават две пръчки и почва отзад да се крещи "Изгориизгориизгориизгориизгори..." И падат n щита. Ако мага пропусне повече от 1 изгори в тая ситуация - значи е е умствено изостанал, маговете - не се обиждайте, моля! Повечето битки по големите ларпове са точно такива и точно в тях се вижда колко е ненормална огнената школа. И така 10 щитоносеца стават безполезни. И се надяват да имат лечител в отбора си - а колко са лечителите спрямо огнените магове? И тука не върви оправданието "Те огнените магове са по на един удар в торса, правете си метателни" по две причини:
1. Аз съм първа линия в строя и да тръгна да си ровя по джобовете за метателно и да го мятам? Дори и да я направя тая глупост какъв е шанса да го уцеля, след като и той е зад стена от щитове?
2. Както знаем магьосниците са мъже в рокли. Аз хубаво ще го уцеля в торса, ама той щото видиш ли е ръкомахал и част от фустите му се качили до пъпа или пък ръкавът му му скрил ненката, като го уцеля ми вика "А, ами ти ме удари в ръката/рамото". И то това е в добрия случай - често не си броят и щета в ръката дори и викат, че съм ги уцелил в ръкава/наметалото. Не се занимавам с ЛАРП от вчера и ако някой ме пита ще застана зад думите си, че никога маг не е падал мъртъв, след като съм го уцелил с метателно в торса.

TL;DR
Огнените магове са OP и трябва да бъдат изгаряни на клада.


Le Rofl майна....само това мога да кажа. За пръв път ще съм явно против магьоснически нърф.  Огнената школа е най чисто офанзивната такава и то именно заради пламъка. Без него остават както каза двете стени от щитове...ииии Кво? Нали някой трябва да ги бутне бе джанъм? Ако ти не можеш него да гътнеш - или мяташ криво ми шанс. Прочее тва явно тва с метателните е недъг на вашите пловдивски магове, аз съм все пак човека станал нарицателен за носенето на анти-магоснически метателни пишки и др. инструменти от подобно естество и досега такъв проблем не съм имал.

http://drunkethics.blogspot.com/
http://basiclarp.blogspot.com/

Though mortal men have little life beside the span of the Elves, they would rather spend it in battle then fly or submit... though Morgoth slay the doer he cannot make the deed not have been.

Siegfried

  • Арбитър
  • ***
  • Публикации: 452
  • Liked: 295
  • За Седемте Хълма - до смърт!
    • Профил
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #20 -: 06 Март, 2013, 19:12:42 pm »
Боги, тоя проблем го нямаш щото ходиш на ежеседмичните тренировки в София и си свикнал да тренираш срещу магове с инвентар. Ако можех и аз като тебе - сигурно и аз щях да се науча да мятам, но нейсе.

Офанзивността опира до това как човека използва магията, а не до школата, но да - огнената школа предполага към офанзивност - това не го отричам.

Стените от щитове има кой да ги бута, аз принципно обичам сам да ги бутам, ако някой магьосник ми вземе хляба ми става тъпо. Ако се вдигне маната на пламъка маговете пак ще могат да вилнеят. Просто мисля, че един човек да може да свали 10 щита е прекалено.


Цитат на: Шъшкън паша
...елф знаеш какво е, нали? Значи..магарето спрямо коня, е същото, което е елфът спрямо човека. По-дребно е, по-не го ловят болести, живее по-дълго, по- музикално е (ах, как само пее магарето...) и има дълги уши...

Бускадор

  • Administrator
  • **
  • Публикации: 1380
  • Liked: 242
  • Хайдутин на свободна практика
    • Профил
    • Ларп работи
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #21 -: 06 Март, 2013, 19:57:47 pm »
Боги, тоя проблем го нямаш щото ходиш на ежеседмичните тренировки в София и си свикнал да тренираш срещу магове с инвентар. Ако можех и аз като тебе - сигурно и аз щях да се науча да мятам, но нейсе.

Хахахахаха....тренировките в София са библиографска рядкост. Магове с инвентар няма освен мармота от време на време.
Тва че съм се научил да мятам, съответно да стрелям е щот съм си напънал гъза.

Цитат
Офанзивността опира до това как човека използва магията, а не до школата, но да - огнената школа предполага към офанзивност - това не го отричам.

Т.е. проблема ти явно опира в това че някой кадърен огнен маг ви е обрал сармите ли що ли?


Цитат
Стените от щитове има кой да ги бута, аз принципно обичам сам да ги бутам, ако някой магьосник ми вземе хляба ми става тъпо. Ако се вдигне маната на пламъка маговете пак ще могат да вилнеят. Просто мисля, че един човек да може да свали 10 щита е прекалено.

Ей тва пък беше пълна глупост....

http://drunkethics.blogspot.com/
http://basiclarp.blogspot.com/

Though mortal men have little life beside the span of the Elves, they would rather spend it in battle then fly or submit... though Morgoth slay the doer he cannot make the deed not have been.

Miroslavix

  • Публикации: 35
  • Liked: 3
    • Профил
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #22 -: 06 Март, 2013, 20:11:32 pm »
Аз разбирам, че идеята е маната рядко да е в пълен набор; ако имаш мана за сваляне на 10 щита, значи си се отказал от всякакви други опции и си гол и беззащитен като охлюв. Плюс това отсреща се очаква да има също магове, които да противодействат. Колкото до това, че не те кефи маговете да свалят щитовете, ами това е!, магията е тактическо средство, не толкова силово. Инак няма смисъл от нея в битка. :-)
In vino veritas.

Визимир Радик

  • Арбитър
  • ***
  • Публикации: 282
  • Liked: 203
  • Старши рицар на Седемте хълма
    • Профил
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #23 -: 06 Март, 2013, 20:16:54 pm »
Поста беше ирония, Боги. Просто ние се събираме по-често и ни се повръща от огнени магьосници, поради простата причина, че повечето новаци са хлапета и е традиция да се пишат магьосници, защото иначе не могат да си вземат фраг. От щитоносците сред седмохълмците няма да чуеш добра дума за бойната магия.

Така или иначе, от последния национален нямах забележки към баланса на огина. Сърбите дори си брояха пълен имунитет към магия, поради някаква незнайна причина, и пак ми харесаха битките. Ако не можеш да подобриш баланса, Гад, поне го направи същия и за новата система. След събота ще ви кажа, дали съм усетил разлика с новостите.

едит: Абсолютно съгласен с Мирославикс. Магьосническото съсловие, макар и досадно на моменти, е супер интересният тактически елемент. Нямаме кавалерия, нямаме механизирани части, нямаме стрелци и т.н. Единственото нещо разчупващи битките са магьосниците. Иначе щяха да са паралелни дуели между щитоносци...
« Последна редакция: 06 Март, 2013, 20:19:49 pm от Akagha Swordripper (ltkash) »

Иначе се казвам Любо.

Siegfried

  • Арбитър
  • ***
  • Публикации: 452
  • Liked: 295
  • За Седемте Хълма - до смърт!
    • Профил
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #24 -: 06 Март, 2013, 20:34:07 pm »
Не ме кефи 1 маг да сваля 10 щита, а не че свалят изобщо...Нека да са 6 щита, пак да е имбаво, но да не е безумие.

И не, Боги, не ме притесняват огнените магове от противниковите отбори, а тези от нашия. Ако на последния национален Зелените не си брояха имунитет към магията двата огнени мага от нашите щяха да им свалят стената за 2 секунди и боят да приключи. Нямаше да я има тази супер епична битка, която ще разказвам на внуците си.
Тва, което ми "свива сърмите" е не толкова колко ме горят мене, а това, че тренирам с останалите щитоносци за националния ларп с мечтата да има повече и по - хубави битки и като дойде време масовката приключва за 3 секунди заради 3 мага, независимо от кой отбор са.
Смятай на Зелените колко им е писнало от нашата магията, че се принудиха да си измислят имунитет. Те имат по три тренировки седмично и като дойдат тука с епичните брони и щитове двама сульовци с поли им свалят целия строй. Аз ако бях на тях надали щях да идвам повече в България на ларп.

Цитат на: Шъшкън паша
...елф знаеш какво е, нали? Значи..магарето спрямо коня, е същото, което е елфът спрямо човека. По-дребно е, по-не го ловят болести, живее по-дълго, по- музикално е (ах, как само пее магарето...) и има дълги уши...

Хюива Лумин

  • Публикации: 198
  • Liked: 3
  • ShadoW
    • Профил
    • Сайт на Воините на Седемте Хълма
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #25 -: 07 Март, 2013, 00:03:31 am »
Макар и да бях дошъл по- късно и аз присъствах на тренировката за тестване на тези правила, както и ще съм на следващата.
 
Гледам за огнени магове се говори, предполагам няма да имате нещо против да се обади най- сетне и един огнен магьосник? Тъй и тъй все си ни хейтите, ама какво да ви правим. Всяка школа при правилна игра може да елиминира една стена от щитове или да я прецака по определен начин, тъй като реално почти нямаше случай в който са има стени от по повече от 5-6 човека, евала че имаше този път!

Дали ще замразиш всички, или ще ги приспиш, или ще ги пребиеш с мълния, или ще ги вкорениш да не мърдат някои от тях всичко е въпрос на мислене. При огънят това е лошото че Изгорито се води по- ефикасно, защото няма какво да го мислиш просто казваш изгори и ако не си сакат то щита пада. Не е винаги приятно- факт.

Зиги в твоят случай си донякъде прав, но и грешиш. В случая трябва да се радваш, че за разлика от другаде вие имате шанса да играете редовно срещу магьосници, нещо което не е толкова лесно, а в една голяма част от случаите има и доста кадърни такива. Все повече и повече се убеждавам, че просто заради това, че ни има не осъзнавате какъв бонус е това за вас. Въпреки това не винаги магьосниците са тези, които остват последни в битката. Повечето аргументи, които щях да изложа са вече казани, така че няма да ги повтарям, за да не става спам.
А за огъня - да имбаво е, като си с един дълъг стаф и се появява той и се чува "Изгори" и всичко пада. Но защо проблема да е само в магията? Този жезъл и ръцете на държащият му са определена дължина една крачка назад би те спасила и би направила загуба на МТ на съответният маг. Колко магьосника си видял в България да могат да го направят това физически? Да има по Н на брой огнени магове, колко всъщност го правят и то както "трябва"? Също така именно за да може да има един магьосник пълна мана за "времето на кютека" той се лишава от повечето неща, които би могъл да направи. Вече има орденни магии, които изискват ужасно много МТ. С този нов метод за регенерация ще е доста по- трудно това да става, ако се наложи маг да прави магии от ордена си да е на пълна мана.

Смятам, че трябва да се види какво ще стане първо и тогава да се пробва пак. Оставете да олегнат нещата едно по едно, а не всичко да се блъска на един куп!

Само преди да съм забравил. Само аз ли се питам въпроса:
Ако огъня сега пречи толкова, какво ли ще помислят хората после, като им се появи един "путьо с рокля" (незнам дали цитата беше точен) от школата на мълнията, който не можеш да го убиеш със снаряд или стрела, защото има броня правеща го имунизиран към тях ама седи и ти мята мълнии зад стената от щитове на врага, като 2 мълнии = 1 смърт, а не просто падане на щита ти и ти да можеш да се биеш още! Тогава ще се превърне в "Мълнията не ме кефи, имбава е, дай да ги горим на клади!" най- вероятно също?

И преди да забравя мен преди как работеше Пламък-а ме кефеше повече: За 2МТ + Изговаряне на стиховете - 3 Изгорита. После рецитирай на ново. Второто рецитиране се получаваше, ама трето не винаги ставаше, така имаше по- малко изгорита на брой, МТ не се хабяха като за световно, но и на магът не му беше лесно да ги изразходва, защото не винаги линията държеше толкова много че да кастваш и трети път. 2 МТ от "старите" правила в днешните се приравняват грубо казано на 4 МТ. Това означава 4 МТ за 3 Пламъка или общо  9 Изгори, да с един по- малко от сега, но с два допълнителни каста повече. Мен лично са ме застрeлвали през "стена" със стрела не само един път и не само докато съм рецитирал, така че явно ставаше преди този номер, не виждам колко много да са се променили нещата да не стане и сега.  Това разбира се си е мое мнение не форсирам никой да го приема.
Смелите винаги умират първи...
За Седемте Хълма!

GraHaz

  • Принцът на крадците
  • *******
  • Публикации: 3405
  • Liked: 415
  • Khaaaaaaaaan!!!
    • Профил
    • Van Lalov
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #26 -: 07 Март, 2013, 00:05:33 am »
Тва че съм се научил да мятам, съответно да стрелям е щот съм си напънал гъза.


Просто си изсрал 430 грозни оръжия и си си ги накачил по инвентара. Дори и да си сляп, шансът да свалиш някого с тях е поне 1:3.
Here I sit, brokenhearted,
Came to shit but only farted...
Грахаз ме удари по носа!

gadina_prokleta

  • Oпозиция
  • Публикации: 2553
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #27 -: 07 Март, 2013, 09:39:42 am »
Давам си сметка, че магиите се оказват доооста могъщи.
Обаче такава е първоначалната концепция. Целта е магьосниците да са могъщи. Но все пак аз твърдя, че при съотношение 1:1 стрелци срещу магьосници на пълна мана стрелците с лекота печелят.

Относно маната:
Нещата са направени в система, не може лесно да бутнем едно нещо, без да променим друго.
1) Ако направим пламъка да струва 2 + 2 / изг., това го прави по-скъп като разход от огненото кълбо. Това може би има резон, ако докажем, че той е по-ефективен. Така ли е? Наистина не мога да преценя, но ми се струват равностойни.
2) Не може да е 2 без предварително измагьосване, защото в такъв случай ще може да се използва без предупреждение (стиховете).
3) Не си струва да е 1 + 2 / изг., защото е почти като вар. 1.
4) Евентуално 3 + 1 / изг., но това е почти същото като сегашния вариант, просто с 1 точка повече.
5) Може да се направи като това, което предлагам за ледената броня - 4 + 1/изг., но наистина ли е толкова свръхефективно? Имайте предвид, че по тази система магьосниците ще имат обикновено по 8 енергия, само най-чистите и концентрирани магове ще са на 12.
Да, дори и при тази постановка 4 изгаряния са си нещо добро.
6) Варианта на Шадоу със заряди (стария вариант): иска ми се все пак да е по-разчупено и с по-малко изкуствени ограничения. Още повече ако магиите траят 5 минути, то проточи ли се битката, ще ти се наложи да подновиш пламъка :)

Дайте мнения обаче - наистина ли при сегашния разход Пламък се оказва по-ефективен от всяка друга магия? Ако да, то предлагам вар. 5.
« Последна редакция: 07 Март, 2013, 09:57:05 am от gadina_prokleta »
       

Бускадор

  • Administrator
  • **
  • Публикации: 1380
  • Liked: 242
  • Хайдутин на свободна практика
    • Профил
    • Ларп работи
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #28 -: 07 Март, 2013, 10:39:22 am »
Тва че съм се научил да мятам, съответно да стрелям е щот съм си напънал гъза.


Просто си изсрал 430 грозни оръжия и си си ги накачил по инвентара. Дори и да си сляп, шансът да свалиш някого с тях е поне 1:3.

Пак е свързано с напъване на гъза нали?

http://drunkethics.blogspot.com/
http://basiclarp.blogspot.com/

Though mortal men have little life beside the span of the Elves, they would rather spend it in battle then fly or submit... though Morgoth slay the doer he cannot make the deed not have been.

Хюива Лумин

  • Публикации: 198
  • Liked: 3
  • ShadoW
    • Профил
    • Сайт на Воините на Седемте Хълма
Re: Проект: Кодификация на правилата за ларп
« Отговор #29 -: 07 Март, 2013, 14:02:43 pm »
Ако трябва да сме честни Гад мисля, че вар 5 е най- зле от всички xD  по- скоро нещо като вар 1 или 3. Защо? Защото тези варианти благодарение на големият разход на МТ пак остават ограничаващи като брой Изгорита. Ако струва 4 МТ измагьосването +1 Изгори с 12 МТ (повечето които ще искат да използват МТ на макс ще се погрижат да са с 12) ще се получат 8 "Изгори"-та. Ако целта е бройката да намалее не е достатъчно, защото пак 8 щитоносеца падат. В Инфирас Изгоритата са точно 8 и пак се получава нещо подобно, така че само 2 Изгорита по- малко не са идеално решение. Някои от нашите играчи като разберат че тук в същност имаме с 2 Изгори повече огнените им става лошо.  Докато ако го направим 1 МТ за заклинание + 2 МТ за Изгаряне, то тогава стават 11МТ за 5 Изгорита. 5 са някак си по- приемливи от колкото 8 от гледна точка на един войн, който трябвадоста труд да направи да свали 5 човека, защото когато тези 5 са добри ще му дадат зор. Да маговете трябва да са по- силни именно заради това на Пламък не му пука колко е силен този отсреща в мига в който е докоснат с Изгори си понася последствията- балансът е запазен, защото да убиеш 5 човека сред които 2-3 щитоносеца, орка и ферос примерно ще ти е много по- трудно без пламък нали така?
Защо така при положение, че огнените се "цакаме" с този вариант?

Ами не! Ние не се цакаме поради простата причина че даваме само 1 МТ за изказване на заклинанието и вече зависи от нас кога и дали изобщо ще го ползваме. Това би поставило възможността на огненият магьосник да започне да мисли преди да прави нещо, това не ми се беше случвало от преди, когато имахме огнена стена и си затварях отбора в две стени, за да може другият отбор като ни се налее да се засмеем и да кажем току-що всички умряхте. :D

Пламък и Огнено Къбло още ще са равностойни, защото да МТ на Пламък излиза с 1 повече и заради това имаш 1 Пламък по- малко от колкото кълбо, но този Пламък се насочва от ръцете ти и при стабилна ръка това е много по-  опасно. Едно кълбо е метателен снаряд, на който при неправилна изработка може да бъде повлияно само с един лек ветрец. Може да се хвърля и има по- голем досег от Пламъка, но не можеш да разчиташ винаги на него, защото умните войни просто се мръдват на страни или залягат. Това с Пламък не може да се избегне толкова лесно, защото по средата на удара и аз мога да си променя посоката и пак да го нацеля поне в крака ако не в щита и да му прецакам крак.  С този метод на разход на маната един огнен маг ще може спокойно да обмисля, кой от тези два варианта му е по- удобен в битката, защото ако трябва да съм честен като Пламъка ми струва 1 МТ на заряд изобщо не се замислям какво да правя Изгори мога да го казвам като автоматично оръжие и само да боцкам с жезъл хванат като копие до утре. Да може да не го искаш, но като дадеш вече 4 МТ за първоначално измагьосване ще се чувстваш длъжен по този начин да направиш нещата, защото иначе си си прахосал 1/3 от маната за нищо. Ако обаче съм дал само 1 МТ мога да си кажа "Абе тоя отзад ме нерви, я да му хвърля едно кълбо, пък ако уцеля някой отпред и в двара случая печеля.". Отделно така един маг ще може ако иска да си ползва магии и от ордена или трети магии повреме на битката Феникса е много хубава магия, но именно заради това че Пламък иска толкова малко МТ предпочитам да рискувам и да махна десет щита от колкото да се запазя себе си 3 МТ са ти 3 Изгорита това са 3 души или 3 щита, но ако е 2МТ на Изгори дали ще има 1 изгорен повече или не няма да е фатално толкова колкото ако мога да махна 3 от редиците на врага.

Да и мен ще ме боли, че имаме по- малко "Изгори!"-та но няма ли всички да се зарадват че най- сетне имат избор как да приложат огнената си магия, преди нямаше избор- Изгори беше най- ефикасният начин и това е! Ако искаш да си най- полезен в битка ползваш пламък и с 12 МТ почваш. Сега имаме шанс да разчупим това и огненият магьосник да се превърне в нещо подобно на всички останали- магьосник който има избор дори и да иска да е ефективен!  С кеф съм играл други магьосници, които са ми били и по- забавни защото имат избор да комбинират! Да не забравяме че магьосниците се водят герои, които не само че могат но и го правят това- да мислят! Върнете обратно мисълта при огъня не е толкова трудно колкото звучи, всеки огнен магьосник, който би предпочел баланс и малко мисъл пред безумно рецитиране ще се сгласи.

Апелирам към всички, които са се интересували от магията преди или си имат малко на представа за какво иде реч да се замислят над варианта едно "Изгори!" да е 2 МТ!
Смелите винаги умират първи...
За Седемте Хълма!