ЛАРП

11 Декември, 2017, 18:26:05 pm
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгубил си активационния е-мейл?

ЛАРП България - НОВИНИ

ЛАРП » Хроники » 2010 » Сталкерски ларп II: Мутация (Модератор: gadina_prokleta) »Тема: Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА

Автор Тема: Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА  (Прочетена 3222 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« -: 23 Септември, 2010, 19:28:00 pm »
Представяне
Някъде в осемдесетте години на двайсетия век човечеството най-сетне преживя онова, което писателите фантасти са предричали в безброй интересни форми и което поколението на космическите полети е очаквало с нетърпение в продължение на три десетилетия.
Човечеството се срещна с чуждопланетен разум.
Или поне така предполагат някои. Лошата новина е, че не точно се срещнахме. Земята беше... посетена. Те дойдоха и си отидоха, поразявайки шест точки от земната повърхност, шест зони, разположени на равномерна крива – всяка с радиус от по няколко десетки километра.
Една от тези зони се случи да бъде в нашата страна.

Из интервю с един от преживелите Посещението
Посещението трая само два-три дни, а може би дори няколко часа. Даже микросекунди било, разправят учените глави. Паниката обаче трая повече. Разбирате, нали – чува се БУУМ, светка, треска, земята се клати, хората изтичват по бели гащи навънка, а небето едно такова – ууу, ум да ти зайде, и някакви неописуеми неща се случват наоколо, и даже въздухът ти изглежда някак крив! И де ще ходиш – вземаш децата и бягаш, бягаш с другите, докато излезете на нормална човешка земя. А там, зад теб – там е страшно. Въртят се някакви там стихии ли, що ли, въртят се и променят всичко, и накрая пак същото си застава. Ама смееш ли да се върнеш за нещо! Тъй де, те военните посмели, нали това им е работата. Влезли ония ми ти юнаци с каските и танковете, населението да спасяват, чуждоземния враг да борят. Точно враг не ще да са намерили, ама ей на, още ръждясват останките им по покрайнините на нашата Зона: къде като изгорени, къде смачкани, къде някак така насмотани, че да те заболят очите като гледаш – хем го има танка, един вид, хем го няма, и не знаеш на очите си ли да вярваш, или на главата, и само си викаш, въй че съм късметлия, измъкнах се от тая гадост; че и здрав се измъкнах, не като съседа, дето го прибраха в бялата сграда, и не като ония, дето там останаха. Снимаха после със сателити, викат, няма оцелели в Зоната. Ама и умрели няма. Нещо, викат, ви се е привидяло – при Посещението никой не е умрял, всичките нейде са изчезнали и никакви ги няма. Виж, подир това е друго – малцина от тия, дето са влезли в Зоната, живи са се върнали, а на другите им лежат кокалите вътре. То и затуй я оградиха военните, кордон сложиха, сини каски с автомати обикалят. Да пазели хората от Зоната. Глупости на търкалета, мене ако питаш, тя Зоната там си стои. Хем от Посещението вече няколко години минаха – все същата си стои! Зоната те от хората пазят, и май хубаво правят. Че минаха се, не минаха няколко месеца, откак стана онуй нещо, и се навъдиха луди глави, дето тайно да влизат, чуждопланетни ценности на нашата земя да измъкват. Защото, видите ли, не се оказаха съвсем верни теориите, че било чуждопланетно нашествие. Какво ти нашествие! То цяло съкровище! Ти знаеш ли какви неща наизвадиха ония ми ти нещастници? Странни всякакви предмети, дето нито законите на физиката признават, нито можеш ги разбра как работят, ама на – научихме се да използваме някои от тях. Да речеш инаквите – нищо и никакво такова блокче, колкото марципан, ама докарва ток колкото на колата акумулаторът. При това някак отникъде го докарва, та си блъскат кратуните учените – то не беше "квазимагнетизъм", не беше "парагравитонен дисонанс", всякакви ми ти сложни термини наизмислиха да се мъчат да го обяснят. А пък туй автомобилните концерни – колко му е! Успяха да научат, че тия ми ти работи се размножават чрез делене, и гледай какво става днеска, как всичките коли само с такова нещо вече се подкарват! Не, не ще да е точно бедствие Зоната, ама и съкровищница не е. Тия глупаци, дето се пъхат вътре нелегално артефакти да измъкват – сталкерите, колко от тях са изпоизмрели там! А какви работи понявгаш се случват с децата им и с тях самите – не е за разправяне. Казвам ви аз – ако извънземни някакви са тръгнали да превземат Земята, то не ще да е с танкове или, да речеш, с някакви ми ти лъчеви оръдия. Не, що им е да се морят! Ей тъй, със собствената ни алчност ще ни превземат, помнете ми думата!...

Сталкерски ларп І: Ничия земя
Организация и отзиви
Сайт

Сталкерски ларп ІІ: Промяната
Действието се развива в днешно време, тридесет години по-късно. Някои неща са се променили в международен план - Зоните вече не са "разграден двор", в който всеки да влиза както си иска. Някои неща обаче стават както си ги знаем - който трябва се е разбрал с когото трябва, големите играчи са си раздали картите и е учредена международна Корпорация за устройство, третиране, стопанисване и управление на Зоните (или просто Корпорацията). Тя бива създадена уж като независим стопански субект, но за контрол над нея се боричкат редица земни правителства. С времето започва да придобива суверенитет и собствена власт и влияние - и нищо чудно, защото тя е монополистът, който в духа на ултралибералната пазарна икономика определя условията и реда за експлоатация на Зоните.
Политиката на Корпорацията е проста. Всеки, който иска да спечели добри пари и е готов да рискува живота, здравето и генетичната си идентичност, може да заповяда в Зоната. Подава се молба за достъп, с което конклудентно се приемат договорните условия на Корпорацията, а именно: всичко, което намериш там, си длъжен да продадеш на нея и само на нея, като се отказваш от всякакви претенции за каквито и да било увреждания, които ти или близките ти бихте могли да претърпите. Ако научиш или донесеш нещо особено ценно, местният административен съвет на Корпорацията ще ти отпусне и премия. Ако се обаче се довлачиш във вид на пихтия и не си намерил нищо, това е твой проблем, който Корпорацияте няма пазарен стимул да разрешава. Е, биха могли да те назначат за метач, стига да можеш поне това да вършиш...
Благодарение на пълния си монопол и постоянно нарастващите си печалби и след като по един или друг начин корпоративните агенти са убедили собствениците да си продадат земята, Корпорацията е успяла да постави широки заграждения около Зоната. Достъпът дотам е сравнително либерален, но е сведен до само едно място: през Бара, където е разположено представителство на Корпорацията. Там се осъществява електронно наблюдение и охрана, поради което е отпаднала необходимостта от специален военен кордон и патрули. От друга страна, и Института за извънземни култури е закрит. Всички, които биха желали да влязат в Зоната, биват третирани като сталкери и трябва да спазват общите условия за достъп до Зоната, така както са изготвени от юристите на Корпорацията.
В момента порталът за достъп се намира в покрайнините на разрастващата се Зона. Както сравнително късно се е узнало, нейният диаметър скоково се увеличава с по няколко десетки метра на 3-4 месеца. Веднъж дори са се случили четири такива експанзии за една нощ. Макар и намирано за изключително обезпокоително, явлението все още няма обяснение. Вследствие на такова нарастване обаче се е формирал теренът на Покрайнината, където понастоящем е Барът. На това място докъм деветдесетте години на миналия век е имало военно поделение, предназначено за обслужване на охранителния кордон около Зоната. Сега, когато поделението е погълнато от нея, двете жилищни и обслужващи сгради са пусти и зловещи, странни сенки мърдат в изкорубените прозорци, а в прозорците на мазетата се мержелеят синкавите езици на аномалиите. Отвъд двете сгради има караулка, цялата вече в храсталак, а след нея са дълбините на Зоната, в които вече дори сталкерите не смеят да проникват.
Зоната расте. Зоната се променя. В последните години тази промяна се извършва със застрашително нарастваща скорост. Но накъде води тя?

       


Място на ларпа
Близо до гр. София.
Указания за стигане до мястото на игра ще бъдат пуснати в отделна тема, но когато наближи датата на ларпа. Естеството на играта е такова, че не искаме да допуснем някой ентусиаст сталкер предварително да посети и бодро да картографира мястото на игра : )
До мястото на ларпа е възможно да се стигне от София с автобус, който струва 3 лв. Оттам се ходи около половин час (част от ходенето е по много стръмен терен).

Време на ларпа
Нощта на 23 срещу 24 октомври 2010 г. (събота срещу неделя). Пълнолуние.
Ще се очаква играчите да пристигнат на мястото в късния следобед на съботния ден. Палатки и въобще спане не се предвиждат.
Дотогава има точно 1 месец за подготовка.

Изисквания към играчите
Много е желателно да имате навършени 18 години или поне 16 (с информирано съгласие на родител).
Ако страдате от сърдечни смущения, клаустрофобия или страх от тъмното, по-добре да пропуснете събитието. Не се шегувам за тия работи, възможно е да бъде доста реалистична тръпката. Не искам някой да се гътне с инфаркт.

Инвентар за ларпа
Това е един от малкото ларпове, които бихте могли да посетите и в ежедневни дрехи.
Има обаче неща, които задължително трябва да носите заради собствената си безопасност.
Освен това на определени видове оръжия, облекла и аксесоари ще бъде признавано игрово значение и те биха могли да ви бъдат полезни за постигане целите на вашия персонаж.
За подробности вижте темата с правилата.

Ментална подготовка
Препоръчвам повестта "Пикник край пътя" на братя Стругацки – една страхотна книга, която впрочем е под 200 страници, а абсолютно си заслужава. Първият ларп е вдъхновен от нея, а на втория тя може да послужи като предистория.
За онзи, който е впечатлен от книгата или харесва доброто кино, препоръчвам филма "Сталкер" (1979 г., реж. Андрей Тарковски). Ще ви трябва търпение и доста меланхолична нагласа, за да го изгледате, ала си струва.
И накрая, компютърната игра "Сталкер". Тя е един добър екшън, който за жалост няма почти нищо общо с книгата.
Първият ларп, който организирахме по темата, стоеше някъде по средата между трите - с  концепцията на книгата, атмосферата на филма и динамиката на играта.
Вторият сталкерски ларп продължава и доразвива идеята, като създава условия за преход към един истински постапокалиптичен ларп, който ще се проведе след година или две и чиито сетинг и роли ще зависят от съвкупните действия на играчите на този ларп.


Записване за участие
1. В този ларп може да вземе участие всеки, който предварително се запише.
2. За записан се счита само онзи играч, който е внесъл такса за участие. Таксата трябва да се даде в София на мен или в Пловдив на Zeratul.
Не дължат такса, а само трябва да се запишат за участие:
- организаторите;
- играчите със специални роли;
- фотографи, които ще снимат с качествен апарат или камера и ще предоставят снимките;
- истински журналисти, които възнамеряват да отразят събитието;
- зрители, които ще стоят в Бара и няма да пречат на играта.
Половин такса дължат играчите с роля на помощни персонажи в Бара.
3. Размерът на таксата е 12 лв. Тя е формирана на разходопокривен принцип и включва:
- захранване, осветление и специални ефекти;
– материали за подготовка на терена и за изработване на артефакти;
– материали за участниците;
– питейна вода;
– алкохол („купува” се с игрови пари).
4. Някои бележки относно записването
Причините за предварително събиране на такса за участие са две – първата е, че имаме нужда от средства, за да покрием организационните разходи (вж. по-горе); втората е, че плащането на такса е залог за сериозност на участника.
Местата са ограничени. Естеството на ларпа и големината на терена са такива, че не може 100 човека да играят, без да си развалят взаимно приключението. Затова и се прави платеното записване, за да има ясен ред. Запазваме си правото в даден момент да прекратим записването.
Таксата няма комерсиален характер – т.е. не целим да реализираме печалба.
В тази връзка искам да обърна внимание, че това не е търговско мероприятие, което да има за цел да ви забавлява. Вие плащате за разноските, които сме направили, но не и за нашите усилия, време и ентусиазъм, вложени в подготовката на ларпа. В замяна на това от вас също се очаква да вложите усилия, време и ентусиазъм, за да се подготвите за него. Ако подходите с тази нагласа, с голяма степен на вероятност може да се предвиди, че за вас ларпът ще бъде едно страхотно изживяване. За нас остава моралното удовлетворение, че сме ви го дали : )
За записване вижте темата с ролите.


Организатори и специални роли
Гад – геймплей, логистика, оформление на терена, специална роля
Вампиреса – изработка на артефактите, специална роля
Orc, Varg, Og, Decius - специална роля
Larissa, Tier - специална роля
GraHaz – художник на материалите
Зератул - обезопасяване на терена, оформление на терена, логистика
Ghoul, DataMatrix – осветление, захранване, специални ефекти
lady Marian - избор на терен
« Последна редакция: 27 Април, 2011, 22:23:02 pm от gadina_prokleta »
       

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re:Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« Отговор #1 -: 24 Септември, 2010, 01:48:11 am »

Карта на Зоната
___________________________________

« Последна редакция: 24 Септември, 2010, 01:51:10 am от gadina_prokleta »
       

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re:Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« Отговор #2 -: 14 Октомври, 2010, 12:18:55 pm »
Общи условия за достъп до Зоната, изготвени от юристите на Корпорацията  8)

ПО-ДОЛУ СЛЕДВАТ МАТЕРИАЛИТЕ ОТ ЛАРПА,
които не бяха достъпни преди началото на играта и които бяха разпределени по терена или закодирани в специален софтуер.
« Последна редакция: 25 Октомври, 2010, 20:38:10 pm от gadina_prokleta »
       

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re:Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« Отговор #3 -: 25 Октомври, 2010, 20:36:39 pm »
ОСНОВНИ АНОМАЛИИ


ВЕСЕЛИЯ ПРИЗРАК
(хелиодинамично психотропно поле)
Подскачащата сянка на „призрака” за миг пренапряга сетивата ти... И после ти се доспива. Главата ти клюмва и политаш напред. С последно усилие на волята можеш да си забиеш нервновъзбудителна инжекция – ако имаш, и лошото ще ти се размине.
Ако нямаш или не искаш да я използваш, заспиваш за минута. Събуждаш се от неописуемо зловещ кошмар.... и надаваш писъци колкото ти глас държи (наистина трябва да пищиш!).

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 7 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 4 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 2 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 1 устойчивост.
→ защита степен 4+:   без загуба.
   
   Ако си мутант, имаш +1 степен на защита.
   Всеки от артефактите „гъба” и „поничка” ти дава +2 степени на защита.


ГЛАВОТРЪС
(церебродеструктивен импулс)
Изведнъж те връхлита ужасно главоболие. Светът се върти, повръща ти се, иска ти се да си заблъскаш главата в стената. С последно усилие на волята можеш да си забиеш нервноуспокоителна инжекция – ако имаш, и лошото ще ти се размине.
Ако нямаш или не искаш да я използваш, налага ти се с пъшкания да си поблъскаш главата в стената, докато ти мине (отиграй го наистина!).

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 8 жизненост.
→ защита степен 1:       губиш 5 жизненост.
→ защита степен 2:       губиш 3 жизненост.
→ защита степен 3:       губиш 1 жизненост.
→ защита степен 4+:   без загуба.
   
   Ако си мутант или сталкер, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш каска или шлем, имаш +1 степен на защита.
   Всеки от артефактите „охлюв” и „поничка” ти дава +2 степени на защита.


ПАРЛИВИЯ ПУХ
(експлозивен анормален газ)
Нагазваш в облаци от отровна изгаряща гадост, която, ако проникне до кожата и в дробовете, причинява невъобразими щети на организма.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 3 жизненост и 7 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 2 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 1 жизненост и 4 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 3 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 2 устойчивост.
→ защита степен 5+:   губиш 1 устойчивост.
   
   Ако си сталкер или сапьор, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш газова маска или противогаз, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш скафандър, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „игленик” ти дава +2 степени на защита.


ХРАЧКАТА НА ДЯВОЛСКОТО ЗЕЛЕ
(преобразуване на квазистатичен анормален колоид)
Зловонна киселинна топка се пльоква на тялото ти и започва бързо да те прогаря през дрехите и броните.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 6 жизненост и 3 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 4 жизненост и 2 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 3 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 2 жизненост.
→ защита степен 4:       губиш 1 жизненост.
→ защита степен 5+:   без загуба.
   
   Ако си сталкер или сапьор, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш скафандър, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „лакомия” ти дава +2 степени на защита.


ДЯВОЛСКАТА МАРАНЯ
(ксеномагнитен резонанс)
Около теб се концентрира едно неприятно трептене, едно жужене, което усещаш чак в зъбите си. Повръща ти се и главата ти натежава, а някаква сила сякаш иска да те разкъса отвътре.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 4 жизненост и 6 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 2 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 1 жизненост и 4 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 3 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 2 устойчивост.
→ защита степен 5+:   губиш 1 устойчивост.
   
   Ако си мутант, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш каска или шлем, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш скафандър, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „дрънкулка” ти дава +2 степени на защита.


ПРОКАЖЕНИЯ БРЪШЛЯН
(ксеновитална псевдорастителност)
Към ръцете и краката ти се плъзват дълги растителни филизи, които, ако се доберат до гола кожа, за секунди ще превърнат плътта ти в гнилоч и струпеи.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 2 жизненост и 8 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 2 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 2 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 2 жизненост.
→ защита степен 4:       губиш 1 жизненост.
→ защита степен 5+:   без загуба.
   
   Ако си сапьор, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш скафандър, имаш +1 степен на защита.   
   Артефакт „длан” ти дава +2 степени на защита.


ВЪРТЕЛЕЖКАТА
(гравитационно завихряне)
Могъща сила те заграбва и те завлича в кръг, като остъргва гърба и хълбоците ти в пода. Трябва да изпълзиш, преди да оставиш червата си наоколо.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 3 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 2 жизненост и 3 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 1 жизненост и 2 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 1 устойчивост.
→ защита степен 4+:   без загуба.
   
   Ако си сталкер, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „полупразнотия” ти дава +2 степени на защита.


ПРЪДНЯТА НА САТАНАТА
(метакопроидална газова емисия)
Облак от отвратителна смрад се стоварва върху нещастните ти сетива. Ужасното вещество във въздуха е в състояние да стопи дори филтрите на противогаза.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 5 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 4 жизненост и 4 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 3 жизненост и 3 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 2 жизненост и 2 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 1 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 5+:   без загуба.
   
   Ако си мутант, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш газова маска, имаш +1 степен на защита, а с противогаз +2 степени на защита.
   Артефакт „пирамида” ти дава +2 степени на защита.


ГОЛОТО ТЕМЕ НА КОМАРА
(гравитационен концентрат)
Щом припълзяваш в очертанията на „темето”, гравитацията рязко те дръпва надолу и те смазва към земята. Дъхът ти секва, а пред очите ти се разплува червена мъгла.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 12 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 8 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 4 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 2 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 1 устойчивост.
→ защита степен 5+:   без загуба.
   
   Ако си сапьор, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „звезда” ти дава +2 степени на защита.

ПАЧАТА НА ВЕЩИЦАТА
(струпване на анормален колоид)
Нагазваш в газовите пари на Пачата и с ужас виждаш как с краката ти и нагоре по тялото ти започват да се случват неописуемо гадни неща.
Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 3 жизненост и 9 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 3 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 2 жизненост и 3 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 2 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 2 жизненост.
→ защита степен 5+:   губиш 1 жизненост.
   
   Ако си мутант или сталкер, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „молекула” ти дава +2 степени на защита.


ТРЕСКАВИЦАТА
(спонтанен псевдоелектрически разряд)
Около теб затрещяват мълнии, въздухът натежава и става някак заплашителен. Трудно се диша. А когато светкавиците започват да се забиват в тялото ти...

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 9 жизненост и 6 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 6 жизненост и 4 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 4 жизненост и 3 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 3 жизненост и 2 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 2 жизненост.
→ защита степен 5+:   губиш 1 жизненост.
   
   Ако си сапьор или сталкер, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш скафандър, имаш +1 степен на защита.   
   Артефакт „рачешко око” ти дава +2 степени на защита.


ГЕЕНАТА ОГНЕНА
(термотурболентна вълна)
Изведнъж става жежко и суха горещина превръща във фина пепел горния слой на облеклото ти. Преди още да започнеш да се потиш дори, получаваш изгаряния на по-незащитените части от тялото си.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 9 жизненост и 9 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 5 жизненост и 7 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 4 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 3 жизненост и 3 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 2 жизненост и 1 устойчивост.
→ защита степен 5+:   губиш 2 жизненост.
   
   Ако си мутант или сапьор, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш газова маска или противогаз, имаш +1 степен на защита.
   Ако носиш скафандър, имаш +1 степен на защита.   
   Артефакт „черни капки” ти дава +2 степени на защита.


РЕДКИ АНОМАЛИИ


ЛАМПАТА-СМЪРТ
Митичната Лампа-смърт, чието лъчение свлича плътта от костите.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 12 жизненост и 6 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 10 жизненост и 5 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 8 жизненост и 4 устойчивост.
→ защита степен 3+:    губиш 6 жизненост и 3 устойчивост.
   
   Ако носиш противогаз, имаш +1 степен на защита.
   Артефакт „повръщано” ти дава +1 степен на защита.


ПАЯЖИНАТА
Паяжината полепва по тялото ти и заедно с живота изсмуква и човешкото от теб.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 3 жизненост и 12 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 12 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 9 устойчивост.
→ защита степен 3+:    губиш 8 устойчивост.
   
   Ако носиш скафандър, имаш +2 степени на защита.
   Артефакт „таралеж” ти дава +1 степен на защита.


ЯЙЦАТА НА ДРАКОНА
Кълба, които сияят от смъртоносни лъчения.
Ако ги гледаш дълго време, предизвикват ужасяващи халюцинации.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 10 устойчивост.
→ защита степен 1:       губиш 9 устойчивост.
→ защита степен 2:       губиш 8 устойчивост.
→ защита степен 3:       губиш 7 устойчивост.
→ защита степен 4:       губиш 6 устойчивост.
→ защита степен 5:       губиш 5 устойчивост.

   Артефакт „гъба” ти дава +1 степен на защита.
   Артефакт „охлюв” ти дава +1 степен на защита.


МЕСОМЕЛАЧКАТА
Някаква невидима сила те заграбва от земята и започва да те усуква, като чупи костите ти, спуква червата ти и смазва вътрешните ти органи.

Според степента на защита:
→ без защита:       губиш 15 жизненост.
→ защита степен 1:       губиш 9 жизненост.
→ защита степен 2:       губиш 6 жизненост.
→ защита степен 3+:    губиш 5 жизненост.
   
   Артефакт „жлъчка” ти дава +1 степен на защита.

   Ако в последната 1 минута някой е влизал в Месомелачката, тя не се задейства по отношение на теб!

« Последна редакция: 25 Октомври, 2010, 20:41:28 pm от gadina_prokleta »
       

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re:Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« Отговор #4 -: 25 Октомври, 2010, 22:31:52 pm »
КАТАЛОГ НА АРТЕФАКТИТЕ
Файл за сваляне

       

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re:Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« Отговор #5 -: 26 Октомври, 2010, 00:24:20 am »
ФИНАЛ
Тук ще разкажа накратко какво се случи в Сталкер вселената на този ларп... И с какво конкретни персонажи и фракции са се отличили - според това, което знам. Пълната история обаче я пишете вие - с играта си и с нейното отражение във форума.
"Наградите", които ще обявя, са съвсем условни. Много е относително кой печели. Истински важно е кой какво е постигнал с действията си - и дано постигнатото да ви удовлетворява :)

Предисторията е в предишния ларп и по-горе в тази тема.
В граничната територия на Бара, където формалната власт на Корпорацията се пресича с реалните интереси на сталкерските и паравоенните групировки, мнозина тепърва намериха своя център на гравитация.

До Златното кълбо успяха да достигнат:
  • - Елена [Аери]
  • - Маша [Сайре]
  • - Хлапето [Кико]
  • - Шизо [Моро]
  • - Карас
  • - Шефката [Скайли]
  • - Влад [Ногар Каз]
  • - Хадес
  • - Ло [Орин]
  • - Стареца [Дани Урумов]
→ бруталната наемническа дивизия, не без резон наричана "Глутницата", събра очите на Доктора, като му предложи да му доведе за експерименти жив мутант. За подобна услуга наемниците поискаха награда от $ 3000 - която им беше обещана с готовност... и лека насмешка. Неуместно. "Глутницата" заслужиха награда за Корави копелета, като докараха вързан и пребит първичен мутант - от най-могъщите! Половин час по-късно Барът беше атакуван от още мутанти, които отвлякоха своя събрат обратно в неговата среда... Но не и преди Доктора да вземе своите проби.
→ тайната организация "Subdivision unexistent 4", за пред света по-известна като SavePharm United (SU-4), успя да изпрати групи от своите агенти чак до самото сърце на Зоната. Те се показаха като защитници на мутантите и дори влязоха в спречквания с Глутницата и Доктора по повод пленения мутант.
Нещо повече. Наскоро появилата се зонална зараза, наричана "черния език", за която се твърди, че в дългосрочен план води до мутация, наведнъж порази повечето сподвижници на SU-4. Има свидетели, които твърдят, че "мутантофилите" доброволно установили контакт със Зоната и се заразили с тежка форма на мутацията, което довело до тяхното почти моментално преобразяване.
→ в това време отрядът на Драгъни и Мериан дискретно събираше научна информация за Зоната. Доколкото е известно, те са събрали близо сто научни кода от различни области, заради което заслужават награда за Наука.
→ агресивните действия на Глутницата и противоестественото масово предателство към човешкия геном, извършено от SU-4, накара тежковъоръжените наемници от RW World Security да поемат нещата в свои ръце. Те установиха кордон около Бара - както в доброто старо време! - и подложиха Зоната на карантина. А кой знае? Може би беше обратното? Във всеки случай те бяха онези безкомпромисни войници, от които светът се нуждаеше, за да възпре разпространението на заразата... И те бяха на своя пост. Заради това заслужават награда за Дълг.
Междувременно екстремистката еко-организация "Деца на Земята", която в последно време нашумя с инициативата за ядрено унищожаване на Зоната, успява с помощта на подходящи връзки и солидни подкупи да прекара през загражденията, през Бара и чак до Зоната бомба с ядрен заряд. Нейните приносители обаче били хванати и разфасовани от мутанти.
Случайно узнали за това, RW World Security бяха хвърлени в колебание какво да сторят - дали да довършат започнатото и предполагаемо да унищожат своя бизнес, или да възпират новия вид мутанти с надеждата, че Корпорацията ще предприеме нещо полезно? В светлината на зачестилите мутантски атаки обаче имаше само една линия на поведение, което един войник може да предприеме, затова те се снабдиха с детонатор и предприеха офанзива.
Ала тридесет или четиридесет минути по-късно един агент на SU-4 - Филт, доби информация за намеренията на наемниците и, верен на своята кауза, се втурна в Зоната, за да спре евентуалната експлозия. Малко по-късно се завърна, триумфално носейки отрязаните синя и зелена жичка - точно съгласно инструкцията за обезвреждане, с което спечели наградата за Спасител на Зоната.

***

В заключение ще кажа, че за третия Сталкерски ларп предвиждах в зависимост от действията на играчите той да се развие в една от следните посоки:
а) Fallout - постапокалиптичната Земя, в която цивилизацията тъне в разруха, а човечеството едва оцелява между полуделите аномалии, или
б) нещо като Война на световете.
Масовата мутация на SU-4 обаче не присъстваше никъде в сметките... Затова догодина отиваме към различен развой на събитията, който ще можем да наречем например...
Сталкерски ларп ІІІ: Карантина
« Последна редакция: 26 Октомври, 2010, 00:27:11 am от gadina_prokleta »
       

gadina_prokleta

  • Moderator
  • Публикации: 2546
  • Liked: 438
  • светъл елф
    • Профил
    • Bright Future
Re: Сталкерски ларп - ОСНОВНА ТЕМА
« Отговор #6 -: 08 Юли, 2013, 21:57:05 pm »
Нещо, което трябваше да направя преди повече от две години - но го завърших едва сега:
История на ларпа в снимки.
« Последна редакция: 08 Юли, 2013, 22:39:25 pm от gadina_prokleta »