ЛАРП

21 Януари, 2018, 11:30:04 am
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгубил си активационния е-мейл?

ЛАРП България - НОВИНИ

ЛАРП » Профил на Mellindor » Покажи участието » Публикации

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Mellindor

Страници: [1] 2 3 ... 33
1
Други дискусии / Re: Музика и танци за ЛАРП
« -: 04 Януари, 2017, 12:22:33 pm »
Аз само ще изпълзя из дупката, в която зимувам вече няколко години и ще оставя това тук :)
С благодарност на Ог, че ми разбуди интереса :)

https://www.facebook.com/grupodraumur/

2
Виж, за течащата вода не мога да коментирам, но в текста на системата ми се стурва, че проблемът с дразненето при слънчева светлина е доста елеганно решен, без да забранява на вампирите да играят през деня:
("Докато е под пряка слънчева светлина (освен ако има плътни облаци), издръжливостта му се счита намалена с 2.")

От друга страна, какво правим, когато героят ти срещне играчи, които приемат вампирите точно според поп-културата? Като му му кажеш "аз съм вампир" и той те изгледа с насмешка и те попита защо тогава играеш посред бял ден? Ще му обясняваш, че играеш по Legacy of Kain?

Ти може и да успееш да се измъкнеш роулплейски от такава ситуация, но за по-неопитни играчи би било много по-лесно просто да знаят, че "такава е системата" и да си действат по нея, вместо (например) да си мислят, че блещукаш на слънце ;)

3
Ама в случая системата не ви казва КАК да си играете героя. По какъв начин определената издържливост, бонусите и слабостите определят КАК да си играеш героя? Това са просто някакви расови неща.

Много е яко да се събереш с трима-четирима съмишленици и приятели и да си измислите някакви неща, обаче какво става, когато се появят нови играчи с различни виждания? Те по това, което си представят ли ще играят? И ще се получи ситуацията, в която един казва "Ние, демоните, можем да еди-какво-си", а друг му заявява "А, не, не е вярно, ние с Гошо, Пешо и Марийка се разбрахме да е по друг начин"?
Или пък биеш, биеш някой младеж в някоя схватка, а той не умира, и ти казва, че те орките от неговото село като бебета ги потапят в котела с еликсира за сила и са на 10 удара.

4
Идеята на Зигфрид за въздушната магия ми харесва, бих добавила и нещо, което ми хрумна на мен, макар че се припокрива отчасти като ефект с вече изказани предложения:

торнадо - въздушен щит се завихря около магьосника  и отклонява всички оръжия от пътя им към неговата плът (т.е. не му правят поражение, а може да се отиграва и самото отклоняване/изпускане на оръжието под напора на вятъра).

5
Цитат
Има ли система която да класифицира войните, на силни и слаби? Няма! Ако ще земята да се отвори едно-в-едно не можеш да надвиеш Моргул Блейд ... и това е. По подбен начин, според мен, не би трябвало да се нанасят ограничения от типа: "ти можеш само три магии да направиш и толкова". Надявам се това ти изяснява нещата допълнително.

А нима магическата система в настоящия си вид класифицира магьосниците на силни и слаби? Тя дава еднакъв брой точки на всеки магьосник, който играе с един тип инвентар.

Тоест, един начинаещ  (или неумел) воин в пълна метална броня може да не може да надвие Моргул Блейд в пълна метална броня.
Но по същия начин един начинаещ (или неумел) магьосник в кожена броня няма да може да надвие Робър в кожена броня.

Тук нещата изобщо не зависят от  ограничения от типа: "ти можеш само три магии да направиш и толкова".

---

Имам още един процедурен въпрос, който по същество не е конкретно свързан с правилата:
През последните няколко години наблюдавам тенденция хора (уважавани играчи, включително напоследък моя милост) да се нагърбват със задачи, които по-късно не успяват да изпълнят поради лични причини (болест, проблеми в работата и прочее).
Ако Конклавът се приеме и всички решат да играят по неговите правила, подготвени ли сте наистина да обърнете необходимото внимание на всеки един играч, който поиска да играе магьосник? И подготвени ли сте своевременно да отговаряте на запитвания, молби за приемане, въпроси и още въпроси от всеки един играч поотделно?

Защото помня проблемите с някои от Магическите Ордени, чиито Магистри бяха неоткриваеми с месеци и играчите, които имаха желание да се включат в тях, изобщо нямаше как да го направят.

6
Една нощ през самотния октомври... / Re: Secret diaries
« -: 16 Октомври, 2012, 21:44:51 pm »
Последната страница е променена :)

7
Първият етап от записването приключи. Желаем ви приятна и успешна игра!
И нека по-добрите (хитрите, силните, изобретаелните, etc.) победят!

8
Първият етап от записването приключи. Желаем ви приятна и успешна игра!
И нека по-добрите (хитрите, силните, изобретаелните, etc.) победят!

9
Основни механизми на Играта.

В тази Игра основната цел на играчите е да съберат достатъчно Сила, за да изпълнят Отварянето/Затварянето. Сила се събира чрез Съставки. Всеки играч започва със списък от съставки, които трябва да събере. Можете да събирате съставките на друг играч, но трябва да имате предвид, че е възможно те да не ви помогнат, а дори напротив – да ви попречат. Как и по какъв критерий се разбира кои на кого вършат работа, е предмет на бъдещи изследвания от страна на играчите.

Когато играч намери дадена съставка, той може да я запази за размяна с други играчи или да я превърне в Сила. Съставки, превърнати в Сила, остават Сила, която този герой притежава до края на Играта. Той може да използва тази Сила за специални Заклинания или за Отваряне/Затваряне, но не и за търговия. По-нататък ще обясним как един играч може да загуби Сила. Съставки, които не са превърнати в Сила, могат да се търгуват и разменят свободно.

Съставките се превръщат в Сила чрез посещение при Вещица – тя ги сварява на Отвара и им дава да я изпият. Съставки, които не са подходящи за даден играч, биха могли да му отнемат точки Сила при изпиване. В началото на Играта всеки играч може да е напълно сигурен само в съставките, които има в първоначалния си списък. Те със сигурност са предназначени за него и неговата кауза.

Посещенията при Вещица могат да бъдат извършвани регламентирано поне веднъж седмчно. Вещиците са неутрални персонажи, които срещу скромно заплащане (*вж. по-долу) извършват услугата “сваряване на отвара”. Те биха могли да бъдат полезни и по други начини, които сами ще разберете. Как да се свържете с тях и да уговаряте посещенията си, ще разберете по време на игра.

Внимание! Вещицата е СТРОГО неутрален персонаж. В нейно присъствие се говори само и единствено истината. Игровата обосновка за това е нейното свойство да разпознава лъжата. Метаигрово ви молим да бъдете напълно откровени с Вещиците и да отговаряте на всичките им въпроси. Те няма да използват информацията срещу вас или вашата фракция, нито ще разкрият наученото на други играчи. Единственото, за което ще използват информацията, е за да направят играта ви по-интересна. До голяма степен откровенността ви към Вещиците е важна, за да можем да следим как се развива играта и да коригираме навреме ако се появят проблеми.
*Разказването на историята как сте открили съставката е цената за сваряване на отварата.


Специални магии.

Специалните магии ще са достъпни от втората половина на играта. Те ще се правят на цената на Сила и ще могат да разкриват принадлежност на играчите, както и информация, която да доведе до намиране на мястото на Центъра. Правилата за тези специални магии ще бъдат достъпни, когато времето наближи.


Отнемане на Съставки и загуба на Сила.

Можете да отнемете съставките на друг играч, ако го оберете. Това може да е много трики - първо - трябва да е играч, второ - да носи съставките в себе си, трето - да успеете да ги вземете. Личното неигрово имущество на играешите е неприкосновено, моля, съобразявайте се с това!

Убийства и Регенериране.

Можете да убиете играч, по каквито си искате интересни начини. Всяко убийство обаче изисква определено количество Сила. Ако нямате достатъчно налична Сила, не можете да задържите жертвата си мъртва - тя се възстановява почти мигновено. Колко Сила ви трябва за едно убийство и как да разберете дали в конкретен момент имате достатъчно - ще разберете при първото си посещение при Вещицата.

Да бъде убит играч означава, че в дните, в които е мъртъв, не може да събира и разменя съставки, не може да интерактва игрово с никой от играещите. При среща с такива, за които знае, че играят, прави знак за “не-игра” (**вж. по-долу). Когато изтече времето, за което убиецът е изхабил Сила, за да държи убития извън игра, убитият успява да се регенерира и да се върне.
Най-дългият период, в който един Играч може да бъде извън игра поради смърт, е 48 часа.

За всяко убийство следва да бъде докладвано на Вещицата. Както от извършилия го, така и от убития. Вещицата ще изследва “аурата” ви и извършителят ще бъде информиран колко Сила губи, а убитият - за колко дни е убит. Ако искате да убиете някого, но не знаете колко Сила ви трябва, можете предварително да се консултирате с Вещицата. Тя няма да ви издаде на властите.

Но от Властите трябва да се пазите. Ако убийството, което сте извършили, е било забелязано от “цивилни“, Силата, която ще изгубите, е повече. Като цяло избягвайте игрови интеракции в присъствието на неиграещи, или ги замаскирайте според характера на героя си. А и не забравяйте слуховете, които се носят - за Големия Детектив, който обича да следи от близо тези Игри. Никога не знаете иззад кой ъгъл може да изскочи тъмен силует с каскет и лула.


Приключението. Ингейм и офгейм.

Нека това приключение бъде част от ежедневния ви живот. Намерете останалите Играчи, но не се разкривайте на “цивилните“.
Тази игра ще ви отведе както в потайни кътчета, така и в напълно открити и населени места. Основните места за игра ще бъдат из централните райони на София. Предвид, че ще играете през целия месец, всяка една интеракция, която имате с други играчи през месеца, може да бъде част от Играта. Когато наоколо има много хора и не знаете дали са играчи или не, но искате да ги разкриете, направете го така, че играчите да разберат, но неиграчите - не. Старайте се да се държите нормално пред неиграчи. Ако видите човек, за когото сте сигурни, че играе, но той е в компания на неиграчи (или такива, за които смятате, че са неиграчи), внимавайте как го заговаряте. Това може да бъдат примерно негови колеги, нямащи нищо общо с Играта. Нека спазваме Кодекса.

**Ще бъде уговорен знак, казващ „В момента съм по неигрова задача и не желая да ме безпокоят“. Този знак ще бъде разпратен до играчите, за да не бъде известен на останалите. Във всяко време, в което не сте под този “знак”, вие играете. Дали сте на купон или събиране, или сами у вас си. Използвате знака в два случая - когато имате важен неигрови ангажимент и когато сте убит. Използвайте го винаги, когато в тези случаи срещнете някой, за когото знаете, че е играч. Ако не знаете - е, вероятно и той не знае за вас, дръжте се естествено.

Загадките.

Загадките ще получавате по различни начини. Някои от тях ще водят до други загадки. На края на всяка загадка или поредица от загадки ще седи съставка от списъка ви. Информация можете да събирате с всички налични ви средства, включително Интернет. Все пак симулираме реално търсене на места. Няма да ви караме да ходите на опасни или недостъпни места, но може да ви се наложи да ходите на места пълни с хора, които не играят. Може да ви се наложи да играете през нощта или да ходите на необичайни места. Приемете го, това е Играта :-D

Късно записване?

С оглед да направим играта повече като в книгата, ще бъде допуснато записване и след 1 октомври. Така ще има късно включили се играчи и промени в изчисленията. За това обаче са наложени известни ограничения. Играчите, записали се до 30 септември, започват играта на 1 октомври. Всеки, който се е записал по-късно, започва една седмица след записването си. Така изостава много със съставките, но винаги може да дойде от нищото и да обърне резултата. Последно записване е позволено на 10 октомври, така че човек, записан тогава, започва на 17-ти - това е преломната дата, на която започва Втори етап и повече съставът на играчите не може да бъде променян.

_________________________

Напомняме, че срокът за първоначално записване (когато ще имате най-големи шансове за събиране на всичките си съставки), е 30 септември (неделя). Закъсняло записване може да бъде направено не по-късно от 10 октомври.

Също така ви обръщаме повторно внимание на факта, че основният начин да получавате информация за задачите си навреме и в подробности, е по e-mail, така че е важно да ни изпратите такъв, който проверявате регулярно.

Ако имате въпроси, можете да ги зададете по скайп, фейсбуук, e-mail (mellindor@gmail.com ; marian.of.amber@gmail.com) или ЛС в larp-bg.com до Mellindor и lady Marian

10
Вярно, че темата е стара, но може би излиза при търсене, затова пиша тук :)

Кожарският магазин, който беше на ъгла на ул. Братя Миладинови и Сливница се е преместил на ул. Братя Миладинови 58. Работи от 9 до 18ч. в делнични дни и от 9 до 14ч. в събота. В неделя почива.

Има голямо разнообразие от изкуствени кожи на доста добри цени (а сигурно и естествени, но аз не съм търсила досега и не знам как стоят нещата там), а продавачите познават ЛАРП-ърите като явление и не ни гледат като изкопаеми :)

Имат и сайт и (очевидно) магазини в други градове (Хасково, Пловдив, Варна), но не знам дали адресите им са актуални.

11
При мен има едно швейцарско ножче, подозирам, че може да е на Исуз или Христоз :)

12
Ако се наложи, мога да предоставя място за складиране на неща - имам цял таван на разположение, който за друго не се използва :)

13
На един воин не му трябва да знае абсолютно всички магии (особено ролеви). Затова са листчетата или обясненията, които ти дават магьосниците, когато ти направят ролева магия; или пък думичките, които ти извикват, за да отключат някакъв магически ефект.
Единствено за стихийните магии един воин трябва да е достатъчно подготвен.

Колкото до магьосниците, не е толкова трудно да научиш собствените си магии - орден + школа - или да си ги принтираш за сверка. За останалото (магии от други ордени, школи) важи това, което казах по-горе.

14
На мен ми харесва магиите от Средния свят (от Ордените) да могат да се прилагат и в битка. Но може би, за да не стават толкова имба всички, трябва да се сложи нещо допълнително като условие? Например за да използваш магия от Средния свят редом със стихийна такава, да трябва да кажеш допълнително някакви думички, или пък .. ъъ, не знам :)

Но нека не ги ограничаваме изкуствено.

15
Освен всичко казано до момента, тази магия няма да се използва масово на ЛАРП - все пак е достъпна само за членовете на Братството на Стихиите.

Страници: [1] 2 3 ... 33