ЛАРП

22 Юли, 2018, 16:34:05 pm
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

ЛАРП България - НОВИНИ

ЛАРП » Профил на Aerie » Покажи участието » Liked Posts

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Aerie

Страници: [1] 2 3 ... 6
1
Да изсипя и аз набързо каквото имам, докато е още прясно - само накратко, пък после ако трябва ще се дискутира повече.

Генерално ми беше яко да дойда пак на сталкерски след 3 години пауза, имаше доста "ъпгрейди", които ме изненадаха приятно, имаше естествено и неща, които може да са и по-добре. Всичко е, естествено, през призмата на това как аз съм успяла да си направя или не играта, впечатления плюс идеи за подобрение.

Нещата, които ми направиха положително впечатление:

+ Аномалиите, терминала, медикаментите, таговете, всичкото игрови джаджи - доста по-яки, отколкото ги помня, помага много за филма.
+ Яките нови (за мен) способности и специалности на персонажите
+ За пръв път май имаше играч(и?) от чужбина... да не говорим за снимачния екип...
+ Латентните аномалии - за първа игра ги срещам и много ме изкефиха. Особено докато другарче разсейва мутант на 10тина метра от мястото, където се опитвате да се разберете с пощенския плик и сгънатите листа с ръкавици и на тъмно.
+ Местещите се аномалии
+ Инвентарите доооста са се ъпгрейднали
+ Ролплея на Кордона - имаше изключения, естествено, но повечето, които срещнах го докарваха отвсякъде.
+ Ролплея на Коменданта (и подкупността му :D )
+ Разнообразието от проекти
+ Като цяло феърплея на всички, с които се срещах и играх. И да е имало случай с неотчитане и чийтване, не са се случвали пред мен.
+ Освен добре познатите лица, имаше доста хора, които не познавам, и се получи яка игра с тях (това за мен е един от основните и най-големи плюсове на Сталкера, на фона на другите ларпове редовни, дето се знаем всички).

И тези, които могат да се подобрят (извинявам се, ако нещо си е било измислено и аз не съм успяла да го разбера в играта)

- Разположението на Бара и Института - на мен поне в Бара ми липсваше атмосферата. Института се превърна в повече Бар от Бара. Според мен щеше да е по-добре Бара да е в халето точно до Института, защото се разпръскваше иначе "извънзоналната" дейност прекалено много, а и каквото да си говорим - като си припкал из зоната 1-2 часа, тая разходка между Института и Бара хич не ти се прави... та според мен това лиши играта от повече интересни моменти покрай Бармана, Комендата, и изобщо Бара както трябва да си бъде. Не знам как е било последните 2 игри, може и аз да си живея със стари спомени за Баровете от бъдещето :D

- Разположението на Бърлогата и Кълбото - знам, че трябва да е трудно, но с толкова много хора на терена, може би Кълбото трябваше да е в различна сграда от Бърлогата. Пак да се пази от мутанти, но и не единствения шанс на играчите да стигнат до него да е да разстрелят 99% от мутантите, че да могат да се движат из сградата... А и около големите сгради ставаше невъзможно да се спазва правилото за малки групи, като се срещнат на единствения вход 4-5 "малки" групи. Да, терена беше тесничък за броя хора, но това според мен може да се регулира с по-добро разположение на нещата по него.

- Информация за това какво правят различните проекти и къде трябваше да е противопоставянето между човешките фракции - честно казано аз така и не разбрах по кои параграфи е трябвало да влизаме в конфликт, въпреки че мета бях подготвена за това, ингейм не можах да намеря причините. Възможно е и да не съм разбрала добре описанията и последствията от всеки проект... но пък и хората, които бяха по-запознати с терминала, не даваха признаци за напрежение между човешките фракции. Вероятно за това допринесе и факта, че мутантите ловяха всички наред (доколкото разбрах, търсеха тагове на кордон, 101, институт, всичко) и естествено, пак всички се съюзиха срещу тях.

- На мен лично по едно време ми стана малко еднообразно - влизаш в Зоната -> събираш неща -> връщаш се в Института -> запасяваш с медикаменти, въвеждаш кодове -> влизаш пак в Зоната и така постоянно. Да, завъртяха се яки ролплей ситуации докато си намеря пропуск, докато се уредя да помагам на учените, малко и с мутантите, няколко разговора, ама докато се случваха, се чувствах все едно си губя времето с неща, дето нямат толкова значение, при положение, че накрая изходът се решава от това кой колко кода е събрал и въвел - което ни връща до изпълнението на гореспоменатия цикъл отново и отново. Аз лично бих се накефила ако имаше пак неща тип тераформирането с яйцата (търсиш нещо, намираш нещо, търсиш инфо как работи това нещо, изпълняваш още няколко условия, събираш неща и като имаш всичко, правиш голямото мизерия).

- Листчетата с ефекти на аномалиите - много дълги описания на ефекти и трудни за разгъване (като си с ръкавици и някой ти дава зор) и прочитане и отиграване на място (особено ако някой ти дава зор). Ако листчетата не са сгънати толкова много пъти, за да може да се отварят лесно и бързо, и ако ефекта е описан с 4-5 думи или просто схематично (за онези, дето ти взимат от таймера), на мен поне, не знам за другите, би ми помогнало по-овреме да си отигравам нещата и да не ги забравям, ако нещо ме разсея - имах и такъв случай, нещо ме подгони и чак след 30мин се сетих, че не съм си дочела ефекта...

- Май не всички бяха разбрали как работят латентните аномалии.. че отвориш ли веднъж плика, ако нямаш необходимите хора, губиш. На 2 групички попаднах, дето бяха отворили 2рия плик, трябваха им още хора и щъкаха отвън да ги търсят.


Та май е това от мен, без лоши чувства и повече хейт, отколкото е здравословно  :D . Благодаря на всички играчи и особено организаторите, и до следващия път.

3
Зимен ларп по ДС 2016 / Re: Oтзиви !?
« -: 01 Януари, 2017, 17:14:52 pm »
Аз да почна с идеите/предложенията първо.

- Информацията за нещата в гората да не се предава от уста на уста. Стана страшен развален телефон, който поне на мен ми счупи малко кефа, защото ходенето в гората посреднощ беше нещото, дето най-много очаквах, ама като получавах от 3ма човека 4 версии поне къде трябва да ходя, беше дразнещо и в един момент ми писна и се поотказах. Снасянето на информацията за това, че трябва да търсят неща в гората, може вместо това да стане чрез някаква карта например - може пак Остриетата да са проучили и начертали, но тая карта да е в залата от началото. Може например да огражда периметъра в гората, където могат да се появяват неща, не точните местоположения. Ако играчите закъсат, тогава чрез "разваления телефон" да им се спуснат подсказки за точни места, или да си ги печелят по някакъв начин - например на всеки половин/един час, в които горят еди-колко си светлини, да получат еди-колко си по-точни местоположения.

- Маркирането на нещата в гората - говорихме вече за някакво минимално такова на самите предмети, така че ако почти стъпиш върху него, да не го подминеш. Също евентуално и горе споменатия периметър да се маркира за нощта, така че играчите да не се залутват отвъд него, или просто да използва за ориентир неща по терена, дето няма как да се изпуснат на тъмно (или път точките по маршрутите, и знаеш че периметъра, в които търсиш е от точка 2 на маршрут 3 до точка 3 на маршут 4 и тн).

- Разположението на нещата в гората - лично аз бих предпочела нещата да са мааалко по-отдалечени от хижата. и да са повече (може би в по-малки количества на неща на едно място, но да има повече места). Това би изисквало повече чудовища, или пък всеки като умре, чудовищата го зимат, дават му по едно нещо, той отива и го слага някъде из периметъра и след това отива в мъртвилника.

- Много ми харесаха последствията, които едно нещо имаше за друго. Кристалите за броя светлинки, как бяха вързани външните с вътрешните светлини и тн. Ще се радвам работите да се развиват в тая насока (с много реалната възможност героите ни да оцапат много работата ако не мислят какво правят). Ако още няколко мизерии се случат заради това, че се опитваме да решим проблема с политика, а не с действие, може и да се промени начина ни на игра  :lol: а и такива ситуации дават много интересни предпоставки за развитие на героите - кой превъртял, кой станал по-зъл/по-добър...

- Идеята да са задължени играчите да пращат хора навън беше яка. Това което не проработи дотам в нея, беше, че имаше хора, които седяха основно вън, и такива , които седяха основно вътре. Аз например седях основно вътре половината игра, щото някви 50 човека със щитове и брони и нам си кво търчаха навсякъде, никой не можеше да ми даде точна информация какво се случва, или пък указания къде да търся неща в гората, а тези, които все пак получих, бяха грешни. При факлите нямаше какво да правя, с всичките тежко въоръжени хора наоколо, а за търсенето в гората много дълго време не стигна до мен информацията (въпреки че разпитвах всеки до когото се докопах) какво трябва да се прави. Тоест нещото, с което можех да бъда полезна, доста дълго беше блокирано, а и някакси когато 10 човека ти кажат колко са ходили из гората и нищо не са намерили, почваш да се съмняваш има ли смисъл да се буташ и ти.

- Идея към горното - да има някакво ограничение - един играч като изкара Х минути навън, след това задължително да трябва да си почива У минути вътре.

- Непредсказуемостта на цялата работа - е мен пък супер много ме изкефи. Свикнали сме на ларпове да трябва да сглобяваме пъзели, и се опитвахме да направим това и тук. Опитвахме се да напасваме парченцата, само дето пъзел нямаше и си губехме времето. Не може всеки път като излизаш срещу нещо, да имаш план от А до Я какво ще го правиш това нещо. А като стана безизходица за героя ми - няма гориво за факлите, вътре някви хора умират, вън умират, трябва кибрит - единственото решение беше излизаш и правиш каквото можеш - така или иначе си умрял, ако не правиш нищо, като излезеш може и да те пречукат, ама може и да намериш нещо с което да отложиш кофти края. Един вид в едниния случай умираш със сигурност, в другия има вариант да оцелееш още малко. Ако трябва, в такива сутиации накарайте метагейм героя си да излезе навън, няма как да се случи нещо интересно ако само се криете вътре.

- Отборите през деня <3 Беше страхотно. За сравнението със Сливница - еми според мен Сливница беше прекалено насилено върху играчите, прекалено неочаквано (а и се случи на летен ларп, да не забравяме, от които хората имат по-високи очаквания да си прекарат яко с клана) , а може би тогава и не бяхме готови като играчи за нещо такова. Но този път, с почти доброволното разпределяне по отбори, се получи невероятно яко. Нашия отбор беше май най-разнородния. Имахме българи и чужденци, антимагове и много магове, хора дето обичат стратегии и хора, дето предпочитат да скочат и да видят какво ще стане, и беше много яко да се опитваме да работим заедно, също и много разнообразно, а и даде шанс за интеракция между персонажи които иначе може и да не се срещнат или да не си говорят никога.

- Умирането по точките - единствената ми забележка е, че може би не трябваше да се казва умиране. Пожертване на енергията, след което да трябва да се върнеш в хижата да презаредиш, или някоя друга магична причина. Като се казваше умиране и хората умираха толкова много, пак се омаловажи факта, че героя ти умира.

- Имаше объркване кой може да вземе кристала накрая. В нашия отбор умрелите на първите точки търчаха обратно по маршрута за да го вземат, но чух и за случай в които някой от придружаващата групичка беше взел кристала.

- Факта, че имаше цел и причина да тичаме целия ден в снега и тази причина не е само да набием другарчето <3 тичах повече отколкото на всичките предишни зимни ларпове, взети заедно и беше супер якото.

- Ще е хубаво в такива ситуации (излизане в тъмното) да има някакво буферно време в което играчите да имат време да си подадат носовете навън, да си създадат някво усещане за терена по тъмно, за движението по четворки, да видят къде са външните факли. На мен (не на героя ми, на мен самата) ми отнема някакво време, докато успея да се накарам да изляза навън в такава обстановка. Същото е и на сталкерските ларпове, дори и на 5тия-6тия ми подред винаги има един около 30минутен период, в който ме е страх да излизам в тъмното и страшно място и ми трябва да си намеря другарчета, да мина през 1-2 по-лесни аномалии, че да ми дойде смелостта и да си кажа "е, то не било толкова страшно" и след това да нагазя в гадостите. Дори около хижата, на терен, който познавам, ми беше доста неприятно първия път като трябваше да вляза в тъмната гора. Така че може би чудовищата да оставят някакво начално време, играчите да посвикнат с терена, да потарашат малко из гората, преди да ги нагънат обратно в хижата. И след това не веднага да се прави отново супер бруталната атака, а да им се даде време пак да излязат навън, малки сблъсъци и тн - да има малка градация в началото, пък после ако щете и на прага ни яжте.

- Това последното не знам как точно да го кажа, но ми се върти в главата, че много хора очакваха всъщност 80 човека да успеем да се организираме продуктивно и да действаме координирано в рамките на 5-6 часа. Няма филм, в който нещо такова се получава на такава разнородна пасмина като нас. За сравнение, предната вечер за да се сработим 10тина човека, ни отидоха 3-4 часа. Хубаво е и е интересно като предизвикателство, но аз не бих разчитала, че ако спусна информация на 2-3 от тези 80 човека, тя ще достигне до всички и някакви единични играчи или по-малки кланове няма да се окажат изолирани. Та, в този смисъл, да се отсее базисната информация, необходима на човек да може да излезе навън и да си направи играта, и тя да се  поднесе по начин, който не разчита на това 10тина човека преди него да са разбрали нещо правилно и да са се сетили да му го кажат. Малко повтаря първата ми точка, ама в по-голям мащаб :Р


иии някво, дотук с конструктивната част. :D
Благодаря на всички от дневния ми отбор, супер яките бяхте. Първо щяхме да се избием, после се разбрахме и сработихме супер яко. А бяхме, доколкото преброявам, от 8 различни клана.
Благодаря и на хората, дето играха лошите работи. Супер филма, много мазно крийпи бяхте. Съжалявам, че не излязох по-рано да си говоря с вас :D
Благодаря на Гвардията, че ни счупиха от смях вечерта преди ларпа, и за суупер якия РП вечерта на ларпа. Лукас изби рибата (и себе си).
Благодаря и на всички играчи, че нямаше скандали за чийтове и нечестна игра.
Благодаря и на организаторите за всичката им работа по играта и терена.


Ps: Оф, сега зацепих, че май на английски трябваше да го пиша тва. Ще направя нещо по върпоса близките дни :D

4
Зимен ларп по ДС 2016 / Re: Oтзиви !?
« -: 28 Декември, 2016, 20:41:17 pm »
Ми то тва човече, дето му махат главата, достатъчно добре описва работата....... :D


ps: не се сдържах, ама по-нататък ще пиша сериозните работи..:р

5
Други дискусии / Re: Магьосници/жени в бой?
« -: 17 Ноември, 2016, 16:37:02 pm »
[offtopic] За битките, гледала съм масовки от Драхенфест и Митодея. Също така един познат хърватин е ходил и на двете и разправяше, че супер театрално се бият (и говореше общо, не за някви епични дуели) ... а при все, че и самите хървати според мен се бият много изкуствено, не знам. Тука трябва да се обади още някой, дето е ходил по немски ларпове. [/offtopic]

Ta, както го описваш, май зависи дали има култура за пазене на другия, както тука. Каквото казва Деци е така, но също всеки трябва да носи отговорност за собствената си безопастност и тази на хората около себе си, за да ни е на всички приятно да играем, а не да прекараме 50% от времето в разправии, сръдни и оправяне на сцепени носове и глави.

Ако при хората, с които играеш, важи правило, че който се набута на първа линия, ще бъде бит, то човека на първа линия трябва да е наясно с това и да си поема риска. Единствения вариант някой да може да ти мрънка е, ако директно му пречиш, като си на първа линия и/или го застрашаваш по някакъв начин. За собствената ти сигурност ти сама си носиш отговорност и съответно последствията ако решиш да си най-отпред. Ако пък организаторите са загрижени, че ако ти се случи нещо, ще носят отговорност, преди ларпа по една декларация за освобождаването им от отговорност и готово. Но банда мъже да мрънкат на момиче да не бъде на първа линия на общо основание, си е смешно. Ако пък не е на общо основание, да вземат да представят доводи "Защо", различни от "може някой да те удари по-силно".

6
Други дискусии / Re: Магьосници/жени в бой?
« -: 17 Ноември, 2016, 11:45:40 am »
Първо, можеш ли да споделиш как се случват битките в Германия? щото по това, което съм гледала, са малко изкуствени и нашите са далеч по-опасни от техните. Има ли много хора, които наистина знаят какво правят с оръжията (тук все повече хора си тренират някакъв боен стил, а не просто размахване на меча), или просто отиват да се налагат с дунапрен/каквото-там-ползвате? Има ли хора/структура, грижеща се новаците да са обучени в бой и безопастност?

Жена в бой?
Как пък да не :) Аз лично вече по-малко влизам в битки, просто защото обикновено имам по-интересни неща да правя на ларп, но никога няма да откажа или да оставя някой да ме спре (освен ако няма няква мега игровата причина). Като бях по-малка, съм се счупила (и мен са ме чупили) да се налагам с хората. В момента в България (а и в Сърбия) има и доста момичета, които си участват в щитова стена (след като въпросът ти е за първа линия), при това доста добре, и които се бият добре.

Дали е жена или мъж, играчът трябва да спазва обаче основните правила за безопастност, включително пази другарчето. Ако ще 20 кила с мокри дрехи или 120 по бельо да си, според мен "емоциите, адреналина, такова, не се контролирах", не е извинение по никакъв начин, ако си застрашил безопасността на друг играч. Не може без някоя и друга синина, но има разлика между лека травма и някакво малоумно изпълнение и неконтролиране на собсвените движения. Затова е важно който и да е, преди да влезе в бой на ларп, да е минал основно обучение и някой да му е обяснил какво е това животно координация и контрол на силата.

Ниска и слаба жена в бой?
Отново, ако има уменията за бой и безопастност, защо не? Тук продължавам идеята за безопастността на другарчето. Виждала съм и по-дребни момченца в битка, дето 90% от хората могат да ги отвеят. Не се изисква много акъл, като видиш някой по-дребен от теб насреща, да не му се мяташ с цяла тежест или да го блъскаш прекалено силно, адаптация към противника му се вика. Не сме на уличен бой, на игра сме, отново повтарям, има си травми, но има и идиоти, които просто някой неща не им влизат в главата.

Да се върнем на уменията в боя. Зависи за ниската и слаба жена (а и за абсолютно всеки персонаж) с какво се бие. Ако е решил/а да е тежък щитоносец тип седмохълмци/зеления байряк, трябва да има оборудването и уменията за това, и трябва да знае как и сам/а да се пази. Аз като съм избрала да играя с кожена броня/маг/лък/къс меч/малък щит, естествено, че няма да се изтъпанча между щитоносците най-отпред, просто защото там няма да съм най-полезна. Тук идва момента и каква е конкретната ситуация на битката/съюзниците ти какви са/противниците, каква ви е стратегията и тн. Въпреки това, ми се случи на последния ларп няколко човека да се засилят фронтално към мен (по нанадолнище), съответно трябва да знаеш и как да реагираш на това за собствена безопастност, например да се дръпнеш леко встрани и те да минат покрай теб.. Случвало ми се е и напълно брониран седмохълмец да ми се засили фронтално, при което пак трябва да ти стигне акъла и ти да се дръпнеш от челния сблъсък.

На ларп поне, всеки, който иска да влезе в бой и има бейсик уменията за това, може да му бъде намерено мястото, на което да е максимално полезен, и ако той/тя е все още не достатъчно опитен, за да си го намери сам, е отговорност на този, дето води фракцията му (или просто на всеки опитен играч, аз съм си привърженик на идеята, че опитен играч трябва като може, да помага на по-новите да се научат кое как се прави).

Бойно-ролеви персонаж в бой?
Аз тва май не го разбирам. Или поне при нас няма такова разделение. Бие ти се - влизаш в боя, не ти се занимава - не влизаш в боя / ако те нападнат се предаваш / умираш си директно. Ако има хора със специфично физическо състояние, което им налага да не влизат в бой, казват на организаторите, обявяват се в началото, ако все пак някой се засили към тях крещят нещо, за да го спрат... Но примерно никой няма да забрани на кръчмаря да хване тигана и да тръгне да се бие.

Боен магьосник? (ползващ бойна магия или такъв, който в битки се бие с оръжие, а извън битка прави магии)
Охо, стой та гледай. Ако отговаря на всичко изписано горе за безопастност и умения, защо не. Доста често маг си каства бойни магии на себе си и влиза в боя, или съпортва другарчетата със защитните си магии, или директно хвърля гадости по противника. Тук дори мисля, че повечето магове солидно си наливат в боя, и май са единици (или хич ги няма) тия , дето ходят изобщо без оръжие. Всяка школа има и магии, които са създадени за ползване в бой. Отново, избор на магьосника си е дали ще влиза в боя или не.

Магьосник в бой? (има се предвид с оръжия, а НЕ с магия)
Ако може и иска, няма какво да го спре. Ако ти свършат магиите за деня или просто не искаш да ги ползваш и предпочиташ да се биеш с оръжие, що пък да не? Или просто ако в конкретната ситуация ще си по-полезен не като маг, а по друг начин. На последния ларп, имаше един ден, в който маговете бяха значително по-силни станали, е, тогава изобщо не носех броня, имах един меч колкото да има, и си ходех с туниката и книгата и беше кеф. Даже влязох в една битка с лъка, щото се очакваше да е голяма, на 1вата минута си оставих лъка и минах само на магии, щото ми беше по-кеф и така бях по-полезна. На следващия ден, не ми се играеше толкова като магьосник, затова си ходех с бронята и щита. На третия ден (то не беше от ларпа, ама пак се бихме), ми се стреляше, затва си взех само лъка и един нож. Има и случай в който просто не ми се бие и не ходя.

Доколко би било логично това в една фентъзи средновековна реалност?
"Фентъзи" веднага отписва "логично". Има фентъзита, където маговете размахват мечове, има такива, дето си седят в библиотеките... например ДС е свят, чиято история и порядки не забраняват на магове да влизат в боя. Имаше по едно време системата с магически ордени, и имаше един орден, дето им беше забранено да носят оръжие, но играчите сами си избираха искат ли да са в него и да спазват това правило. Ако правилата и сетинга не ти го забраняват по ингейм причини, няма защо да не влиза маг в боя.

7
На всеки 2 месеца можем да се събираме на палатки/хижа с ролплей. Тва от една страна е много яко, но от друга - бързо ще му се изчерпа потенциалът.

Да, и накрая ще се превърнат в офгейм уикенди на палатки (в което няма нищо лошо :D ) или ще ходят по 10тина хардкор ролплейъри. В което пак няма нищо лошо, но тогава може хората да си се уговарят и да си правят рп сесии (както между другото си се случва доста редовно). Ако нещо такова се обяви като ларп, ще надойдат много хора, които няма да знаят какво да правят с фриформа и ще си бъркат в носовете. На последния Връховръх една вечер в кръчмата не можахме да изкараме на добър рп, камо ли цял уикенд :D

8
The FOG / ДС 2016 / Re: Отзиви и коментари
« -: 11 Август, 2016, 16:17:59 pm »
Доколкото схванах Гарет даваше пример за как биха могли да се развият нещата, а не да е скриптирано кой кого кога да предаде. Просто хората да почнат да правят малко повече простотии, за да се появят повече конфликти, някой друг нож в гърба и така, не да е по готов сценарии, просто да се случват такива работи.

но за да се получи, шефовете на кланове Х и У трябва да се решат на предателството или каквато там мизерия. А това не знам защо все по-рядко се случва. Всички говорим, че искаме да се бием и искаме да стават конфликти, но като дойде момента на игра да го направим, всички изведнъж стават миролюбиви и се дърпат (вижте пак поста на Логруса). Предполагам заради евентуалната отговорност за последствията от решенията. И тук всички носим отговорност, защото хората от клановете доста често си съдят лидерите и приказват какво решение как било и защо трябвало да е иначе, съответно лидерите гледат да стъпват внимателно. Ама трябва да се сетим, че това да играеш не-толкова-перфектен лидер и да взимаш не най-рационалните решения, за да става интересното, не е равносилно на наистина да си лош лидер в реалния живот.

9
The FOG / ДС 2016 / Re: Отзиви и коментари
« -: 11 Август, 2016, 12:20:30 pm »
Седя си и ви чета и си мисля колко яко беше преди няколко години. Когато нямаше трайни съюзи, а каквито имаше, всеки беше постоянно нащрек дали "съюзниците" няма да му забият нож в гърба в момента, когато се обърне. Нагоре се каза, че не отиваме да направим нещо и "квото стане". Ми на мен точно това най-много ми харесва. Отидеш, свършиш някоя простотия и после ти се изсипват последиците. За разлика от реалния живот, в ларпа можем да си го позволим и поне на мен това ми е огромна част от кефа от игра. Преанализирането на последици си го правя предостатъчно в живота, на ларп искам да си почина от това и просто да действам както ми се действа.
Като станаха големите съюзи, играчите почнаха да се мъкнат и на големи затворени групички. Това реално ми отрязва възможността за качествена игра, различна от това да се набием, с хора от "вражеските" фракции. Искам да играя с хората от Дуло, от Нолдор и тн, да разбера откъде идват героите им, каква е историята им, евентуално да свършим някоя простотия заедно. Обаче не става, щото сме от двете страни на великия голям съюз. Много повече ми харесва опцията клановете да се обединяват за конкретната задача (например както стана против и с голямото зелено нещо), и след като тая задача е изпълнена, кой откъде е, докато не ни съвпаднат или не ни се пресекат интересите отново. Такава "нестабилна" обстановка дава адски много повече възможности за ролплей, бой и интриганстване - съюзи, предателства, ножове в гърба, други съюзи с различни хора, пак предателства... на мен ми звучи много по-забавно и динамично, въпреки че, да, примерно Вятъра няма да сме на толкова сигурно и ще ни бият повече. Ама пък и ние ще има повече кого да бием и интриги да плетем. И така :)

10
The FOG / ДС 2016 / Re: Отзиви и коментари
« -: 11 Август, 2016, 00:48:20 am »
Значи.

Играта,  цялата минала седмица и подготовката на всичко бяха най-якото нещо, което ми се е случвало, свързано с ЛАРП, от доста време насам. Този ЛАРП беше определящ за мен дали и доколко ще продължа да се занимавам. Поне реших да не тегля изцяло една на всичко, свързано с ЛАРП, а това говори доста, имайки се впредвид мнението ми преди играта. Благодаря на всички, които през миналата седмица играха, простяха, пиха, пяха, биха се, строиха, крещяха и допринесоха за това яко изживяване. Благодаря и на всеки, занимавал се с организацията по какъвто и да е начин.

Цикъла на магията
Не знам защо никой не го е споменал още. Хора, това за мен беше уникално якото нещо. 2 часа в четвъртък преписвах магии, седях на лекции в академията, дискусии, неща, супер доброто. Беше ми супер интересно да имам всичките магии и да правя разни комбинации между тях, да се подлагам сама на Мъртвешки сън, да ме гонят после кошмари и тн (за протокола - в битка използвах много малко от тях, на Битката на десетте само, 90% от каквото каствах беше по съкланници - Морро  :D - в наши си вътрешни рп ситуации). Такава изненадваща промяна в правилата ми хареса много, кара хората да отреагират на непознати ситуации, с каквито не са се сблъсквали досега.

Мисиите
Интересна концепция, пълнеше времето ако някой нямаше какво да прави - ей ходи на тая мисия. Битката с 10те определено се получи много епично. Sneak варианта също ме изкефи, особено това, че се ограничават хората, движещи се заедно... ама като исках да го пробвам, стана няква по-важна драма и така. Аз лично бих се накефила ако има повече интересни вариации като Sneak-a и тази с 10те, неща, които да те карат да мислиш по-сложни комбинации, тактики, варианти, нещо никой от нас не беше мега зарибен просто да пази едно място 20мин. Сигурно има хора, които са си се кефели, просто давам гледна точка.

Кошмарите
Всичко много яко с тия скролове, чудене, параноя, неща... ама какво се случи накрая с тях? така и не разбрах аз.

Лазарета
Надявам се да се изчистят проблемите и да заработи занапред, идеята е в пъти по-добра от това с банката.

Града, академията и лагерите
Хора, супер сте. Лагерите, в които бях, плюс града и кръчмата, бяха уникално добрите. Развитието от миналата година е огромно. Мога само да се надявам, че ще продължаваме в тоя дух. Много допринася за атмосферата.  Академията беше супер якото място, със спамещата библиотека. Искам още.

Фалове, щото не може без
- Капана втората вечер на празненството.След като беше казано на инструктаж няколко пъти, и написано в програмите, които получихме, че капани и бой няма да стават там... имаше капан.  :bow: След толкова повтаряне, че няма да има капани там, хората естествено бяха объркани и не паднаха веднага. Обаче ако пак се случи човек, активирал капан (или да прави каквото и да е), да псува по тоя начин по всички присъстващи, няма да си стана и да си тръгна на 2рата минута, ами дори няма и да падна. Ролплей, ролплей, ама айде по-леко с езика. Ако искате да напсувате някой рп, има по-яки начини да го направите. Просташки обиди най-малкото ще направят кефа на останалите играещи около вас, даже обратното.

- Чакането първата вечер за ритуала -  събрахте ни там, че било супер важното, и 40 минути киснахме без нищо да се случи? не знам каква е причината, но ако е такава, че да е било ясно, че нищо няма да се случи, можеше да се каже на хората, да не да висим като прани гащи на полето, за да не счупим нещо важно, на което се предполага, и ни е казано няколко пъти преди играта, че трябва да присъстваме.

- Многото на малко. Явно големия фал е станал при завземането на територии. Преди това ние поне винаги бяхме разделени, в мисии, битки и неща участваха само тези от нас, на които им се занимаваше. При положение, че имахме 8 абсолютно нови и ентусиазирани играчи, които искаха да търчат насам-натам, сметнахме, че не е яко да ги органичаваме, за да не счупят някой баланс, но пък ги разделяхме на малки групички. Единствено се събрахме абсолютно целия клан 2рата вечер, като мислехме, че армия чудовища напада Гвардията (пък то не се оказа така, ама дълга история) и когато си тръгвахме от Имперския съвет. Преди битката на Бдин за териториите, бяхме разпръснати, щото се бяхме разделили и после много от групичките някой ги беше бил и просто искахме да се съберем на едно клана и случайно това се случи преди битката на Бдинци и връщането на форта на Гвардията. 10 пъти поне се опитах да убедя някви хора, че няма смисъл И ние да ходим да пазим, щото там вече има 40+ човека. Накрая ми писна и реших да не хабя повече нерви, щото хората си бяха навили някви рп неща като причини да отидем. 3ма човека се отделихме и просто седнахме да чакаме останалите да си ходим към лагера, щото и 3мата бяхма поизпушили и не ни се занимаваше с нищо. Последните 20 минути с Морро успяхме да надрусаме целия Вятър с рандъм отварата, и всичките много 16 човека търчахме по поляната в напълно не-боеспособно състояние. Което не помогна, имайки впредивид, че останалите 40 просто ни гледаха и си седяха, но откровено в някъв момент ми писна да хвърлям нерви в това да се опитвам да убеждавам хора в неща, при цялото усилие, дето хвърляхме предните дни да мислим дали е ок да пратим някви хора някъде и дали не са прекалено много, и да се крием и пазим от тва да се включваме в битки с 15000 съюзника, и да обясняваме това на новите с ролплей причини. Не планирахме всички да сме на защитата, както казах беше чиста случайност, че се събрахме там, и аз като човек, знаещ, че не трябва така да става, бях вече ядосана и теглих една на опитите да завлека част от наште в лагера. За останалите 40+ човека не знам. Не знам чия е грешката, това са фактите. Каквото, такова.

Чумата
Беше нещо експериментално, което искахме да вкараме и да видим дали ще проработи. Бтв, не целия Вятър, само част от нас. 90% от клана не знаеха повече от вас за тая чума в началото на играта. Аз лично съм изненадана, че проработи до такава степен и че толкова хора го отиграваха, повечето по супер якия начин. Очаквано се оакаха разни работи, още от неделята след играта събираме фийдбек и ще съгласуваме с ГМтата какво ще се случва оттук нататък. Моля, които има фийдбек за това, да го пише тук (бихме могли и отделна тема да направим?) във форма "какво (не) ми хареса, защо (не) ми хареса и какво предлагам, за да се подобри".


Random awesomeness

Бдинци, страхотни сте. Още се разказват легенди за изливането ви по върколак ли беше, чудовище ли беше. Горкото нещо.
Магистрите, и вие сте мега яки. Супер ролплей и филми, следващия път ще се мотам повече около вас, в работно време естествено.
Дуловци, не се засякохме много пъти, но това да ни се излеете от собствения ни лагер беше едно от най-епичните неща, които ми се случиха. Много се изкефих, сцената беше уникална. След това открихме, че Лазар може да запълни цялата ни врата и му предложихме работа като наша порта за следващата игра.
Нолдорци, яко е, че ви виждаме пак в по-голяма бройка по ларпове. Яко беше и че останахте да защитавате форта на Гвардията, взимането му обратно беше много яко изживяване.
Вълци, браво за развитието от миналата година до тази. Продължавайте само така, страхотно е да имаме отново ядро от активни играчи във Варна.
Драконовия жрец Абе, Логрусе. Беше ме страх от тебе през 90% от времето, после се появи в лагера ни, свършихме сериозната работа, и ни разпиля от смях. Много добра игра. Още издишвам по малко огън след Драконовото питие. Колкото до костта на Варг.. май се разбрахме, че е била правилното олицетворение за нас  ;D
Гвардия, един път сте. Много смях покрай вас. Това в моментите, в които не се притеснявахме, че ей-сега ще решите да ни биете. Супер якото е да се играе с вас.
Седмохълмци, супер се развивате. Колкото и странно да звучи, не ви засичах много по терена, и нямах много рп с вас, освен като ви киснехме в лагера или вие в нашия, но каквото видях, се изкефих много. Беше забавно да пробутаме рандъм отварата на някои от вас, благодаря за отиграването :D
Ордена на ... голямата змия със сънищата идеята ви е супер. Развивайте я, интересно е. Благодаря за дискусията/лекцията/разговора в кръчмата. На фона на всичкото кошмари и видения, много добре се вписва.
Остриета и Червена ръка, за съжаление моята интеракция с вас беше нулева, за което много съжалявам. Просто се кефя, че две нови фракции се появиха с такава голяма бройка хора, надявам се да продължите със солидно присъствие, че да може и да поролплейваме в някъв момент.
Ветре... всичките сме по-тъпи от брадвата, ама то цялата ни работа такава. Стига да няма чайки на 10000 метра, всичко ще е наред, освен ако не прекъснем Имперски съвет, щото се смеем на надрусани хора. И откъде го извадихме тоя строй, не знам, ама искам пак. Мощно ролплей след затишието, от надрусване с отвара до мега сериозния секунди по-късно. Направо не мога да ви дишам. Другото на лично.

 
Отново благодаря на всички. За мен тази игра показа, че обществото ни е на доста правилен път и сме минали фазата на големите раздори, за да можем всички заедно да работим за по-добър ларп в България. Видях действащи арбитри в няколко ситуации, цялостно подобрение на инвентари, игра, качество на маговете и контрол върху играчите, за структурите по терена, старанието и средствата, които са били вложени, да не говорим. Дано продължаваме така.

11
Ако може следващия път да се пусне малко по-рано темата, за да може да си планираме уикендите (особено като е лято) , ще е супер  :)

12
Други дискусии / Re: Официална църквa?
« -: 26 Април, 2016, 23:16:07 pm »
1. Защо сравнявате света, който ние изграждаме, с реалното средновековие? Да, вдъхновено е оттам, но защо всичко трябва да е същото?

2. Има хора които вече работят по идеята да прокарват неща като религии и тн ингейм. И тези неща ще се случат ингейм, не наговорени преди това. Ако искаш да правиш нещо, прави го ингейм, по-яко ще е и за теб и за другите играчи.

3. Ако тръгнеш да си прокарваш идеята ингейм, ще видиш дали персонажите в света са ОК да има такова нещо. Дали ще успеете после да го наложите като "официално" за ДС, си зависи от героите ви :) Възможностите за яка игра и конфликти около нещо такова са доста.


Не съм съгласна с подхода ти към идеята, което няма как да те спре да си я реализираш. Но вземи впредивид, че ако нещо "официално" ще се появява в ДС, трябва да е обосновано защо е официално и защо изведнъж се е появило, а преди го е нямало ;)


ПС: упс, това като го препрочетох, видях, че звучи някво агресивно май :D да си кажа, че няма лоши чувства, просто като съм уморена съм доста директна :D

13
Ролплей Уъркшоп / Re: ОТЗИВИ
« -: 10 Април, 2016, 18:49:20 pm »
Ми то... супер яко беше  :D За мен фактът, че Хелън е написала толкова ентусиазиран отзив, казва достатъчно. Това май никога не съм го виждала от нея досега. Пък на мен още ми е супер яко и ми е трудно да се фокусирам в някви други неща, и нямам никакви негативни отзиви и чувства от събитието, което не се е случвало от първите ми ларпове в такава степен.

Ето едни от най-важните неща, дето ги разбрах/открих по време на уъркшопа:
  • Супер якото било да си говориш , да се запознаеш , да играеш , че и да простееш с някви нови хора ,  или пък по-стари играчи, с които досега не си си говорил много. Че даже и да са от различни кланове  :D
  • Играчи от различни кланове/"поколения" могат да научат супер много един от друг, като седнат да си споделят за ларп и за ролплей и да се наблюдават един друг как играят.
  • Ако всеки по-опитен играч се чувства отговорен за интеграцията на всички по-нови, а не само на тези от собствения си клан, ще е много по-супер якото.
  • Ако хората, с които си се събрал да играеш, са наистина мотивирани да си прекарат яко и да помогнат на другите да си прекарат яко и създадат правилна атмосфера, нищо не може да те извади от ролплей, включително "Ела и си вземи" за фон, дъжд, умрели персонажи, които си говорят офгейм, и някви неща като да си гладен, уморен или да си имаш real life проблеми. Дори това, че доста хора (абе, всички) започнахме да пием преди да е свършил ролплея, по никакъв начин не повлия на качеството на играта. И въпреки, че получихме тотално нов сетинг в 10 вечерта, играхме по него двойно по-дълго от предвиденото време. Бтв, за протокола, аз бях също "извинена" точно преди Хелън да обяви края, но си го заслужих  ;D
  • Имепрските съвети може да са яки до няква степен, но все пак не са за мен.
  • Фламингото е естествен враг на пингвина.

Благодаря на всички, които дойдоха и направихте събитието толкова невероятно яко. Fluffyness and stuff и "Всички сте прекрасни и ви обичам"  :D

ПС: Хайде да започваме всеки ларп с игра на фламинга и пингвини!

14
Тоя пост го пиша, основно, за да кажа следното - Деци си изигра така ефекта, щото го беше разбрал погрешно :D Беше съвсем друга идеята, но определено беше яко да го гоня из цялата зала и да се опитвам да го изкарам навън да го нокаутирам, да видя дали ще му мине.

И така и така пиша, генерално за ларпа и още по-генерално за ДС.

Мисля, че Вятъра получихме, каквото очаквахме. Целта да дойдем на тоя бал беше да съобщим какво се случва с Дребния и Варг (кой разбрал, разбрал) и още едно нещо, което се задейства много по-добре от очакването (идея си нямате какво ви чака :D ). Мен супер много ме изкефи, че на тоя ларп си изкарахме отново типичния ни ролплей, дето малко поне на мен ми убягваше на последните игри, заради мега големите зли неща и баланси дето ни занимаваха. Ролплейвах с много малко хора освен другите от Вятъра и това си ми беше перфектно ОК - от една страна ме болеше главата, от друга героя ми не е дипломат на клана и "нетуъркинг-а" не я интересува. Забавното е, че уж с някакви хора сме се били за общи каузи (банки, блатни чудовища, работи) или пък сме били на различни страни, обаче освен, че сме били затворени в същата крепост или сме нападали едни и същи неща, друга РП интеракция не се е случила и героите ни реално не се познават и като се видят на бала, ако се познаят изобщо, няма за какво да си говорят. Щото основно шефовете на клановете правеха говоренето в шатрата. И вече толкова пъти сме били в различни съюзи и всеки се е бил с всеки и хем е тъпо да гледаш всеки на криво, хем не е достоверно да си толкова ОК с всички наоколо. Това не е критика, просто наблюдение което имам за ДС в момента.

Ефектите, дето ни се паднаха, определено ни дадоха повод за малко допълнителен забавен рп, но след като май на всички ни бяха със ефект, дето влизаше в сила след 30мин, преди това половината ларп се изреди да припада и ние бяхме малко "whatever, и тоя изплеска, след малко ще му мине". Сравнено с другата грижа, дето ни се появи на тоя ларп, ефектите бяха малко "meh" за нас и затова не се панирахме много около тях. "Проблемът" може би е, че толкова обичаме да се филмираме с вътрешнокланови работи, че понякога се изолираме от останалите на ларпа, щото ни е по-интересно да си правим наште си схеми (работим върху това :D ). Аз лично дори не опитах да се набутам в крайния куест, тъй като не обичам ситуациите, в които целия ларп се втурва да прави едно и също. Смисъл, ако вече 10 човека търсят костенурка, защо трябва и аз да го правя, рано или късно ще я намерят. Също така не усещах "time pressure" да изпълним куеста, нито ми беше интересно да ходя да търся нещата. Ако бяха скрити из залата като отварите, или трябваше да се крадат от някакво охранявано място, или имаше загадки, които да се решават, докато търсиш нещата, щях да съм първа писта.  Също така не съм толкова фен на концепцията "всички срещу общия невидим враг". За да тръгна да правя някакъв куест, трябва да се състезавам срещу нещо - или други играчи, или времето. Иначе съм повече от склонна да оставя други хора да търчат да свършат работата или да намеря алтернативен рп изход от ситуацията. Това не е критика, а просто обяснение защо аз лично не съм се включила в куеста.

Единственото ми съжаление е, че танците бяха пуснати малко късно (една седмица преди ларпа, която ми беше ужас и изобщо не стигнах дотам дори да имам време да си помисля да науча танците) и май повечето хора не ги знаеха. Което беше жалко, щеше да е яко и доста хора щяха да се включат според мен, ако имаше начална групичка, която да почне да танцува - ако помня правилно, доста от ларп танците са групови, не по двойки, и доста бързо може да се научат в движение дори.

Та основни точки за подобрение за следващия път от мен:
- танци (или всичко по-специално което хората трябва да научат преди ларп) да се пускат поне месец преди ларпа, дори още по-рано и да се окуражават хората да ги научат (напр, да се напомня често, че всъщност ЩЕ се танцуват на ларпа).

- представяне на присъстващите на бала или някаква друга начална дейност, която да провокира играчите да си общуват (дори ако някой е нов играч и не познава никого в ДС). В момента ми хрумва, че може да се измисли нещо като дворцов етикет, който съществува в света, че на балове, примерно хората с еди-каква си позиция/ранг трябва да отидат да се представят на хора с еди-каква-си-друга позиция/ранг, дори да не се познават и ако не се направи това, директно се счита за нещо си там не-хубаво. Вариации може да са всеки да се представи на домакина, независими играчи да се представят на клан-лидери, всички магове да се представят на магистрите, каквото-още-ви-хрумне.


Към организаторите - браво и благодаря, че организирахте бална игра. Яко е, когато по-нови играчи организират ларпове, още по-яко е, когато се получат доста добре, имайки предвид опита на организаторите и това, че балните ларпове според мен са един много недоразвит "жанр" все още, според мен и организатори и играчи се нуждаят от време, за да свикнат да получават и дават максимум на такава игра. Надявам се да продължите да организирате игри, още повече се надявам да са бални, с всяка следваща нещата ще се развиват и ще стават по-яки :)

15
Зимен ларп по ДС (26.12.2015) / Re: Снимки и Видео
« -: 31 Януари, 2016, 20:09:38 pm »
Аз фотографи не видях на тоя ларп, не знам за какви снимки мрънкате всички...
който иска снимки, си носи фотоапарата и се снима с другарчетата...